Gå til innhold

sett på jordmødrene - gruver meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nesten panikk av å se på nrk programmet jordmødrene. Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg skal igjennom en slik smerte..synes det så helt forferdelig vondt ut. Er bare 4mnd på vei, og synes egentli det er for tidlig å gruve meg til fødselen. Til og med epiduralsprøyten så vond ut - og den hadde jeg sett på som en trygghet.

Flere som er redde, eller føler alle seg klare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig nærvøs jeg, men prøver og unngå sånne program og historier om fødsler. Er jo sikkert kjempeintressant program da:)

Men vet bare med meg selv at jeg ikke får ro i sjela av sånn,hihi.

Får ta det som det kommer jeg:P

Skrevet

nei, tenke at jeg skulle prøve å se disse programmene da, siden jeg er førstegangsfødene. Men føler ikke at jeg blir positivt forberedt. Håper jeg vokser mer inn i følelsen om at det skal gå bra. Ser for meg at jeg ønsker å ha barnet ut når det nærmer seg, og at tankene da skal bli lettere.

Skrevet

Jeg så episode nummer to og syntes det var skikkelig skummelt. Gråt og gråt fordi det så jævlig ut. Tror det er viktig å ikke se videre på disse episodene:) he he

Skrevet

Husk at ingen fødsler er like.

Umulig å sammenligne med det vi ser på tv.

Jeg tenker som så at kroppen min er skapt for dette, og når jeg kommer så langt som til fødselen, ja da er det ikke lenge til vi får hilse på lillegutt:-)

Blir spennende å se hva kroppen min klarer, og man må stole fullt og helt på at jordmødrene kan jobben sin...

Dere klarer det fint vettu:-)

Skrevet

Jeg skal ha nummer 3 og har hatt 2 fine fødsler. Syns ikke så mye om "Jordmødrene" på NRK. Man kan jo få angst av sånnt. Kjenner jeg får panikk selv av å se på det der. Det blir veldig konsentrert når man ser så intense saker i hvert rom. I virkeligheten er det jo kun hva som skjer i ditt eget rom som er fokus. Ganske fredelig og rolig, med bare meg og mann min og en jordmor som trøster og hjelper. De er noen nydelige engler de som jobber på føden. Selvsagt er det smertefult og jeg trudde min siste time hadde kommet på slutten der, men jordmor er så støttende og alt har vært veldig trygt og fint for min del iallefall. Lykke til alle flotte mødre derute.

Skrevet

Jeg har sett litt på jordmødre, men er ikke blitt avskrekket.

Har jo født før, så vet jo veldig godt hva det er for slags smerte og vet hvordan jeg takler den.

Jeg vil bare si det at når dere er oppi det så takler dere det.. Men å sitte å se på det på det en annens fødsel gjennom de verste rier og verre ting blir jo litt feil egentlig.

Det bygger seg jo gradvis opp, så man venter liksom det som kommer.

vet ikke om det var noe betryggendes, men jeg tror nok det beste er å ikke ta dette innpå seg og heller vente til din fødsel og dine opplevelser kommer. Ingen er jo like.

Skrevet

Ingen fødsler er like, og når tiden for at alt skal starte er kommet, er man som regel bare glad for at det endelig starter (er gjerne lei da)

Har selv fått epidural,-og det var ikke noe og være redd for.

Tror det er viktig og ikke planlegge for mye før fødsel.

Lykke til alle som er bekymret,- det går som regel mye bedre enn man tror.

Skrevet

Jeg for min del syntes programmet er kjempespennende.

Men jeg syntes jo det er mye værre å gå gravid i 9 lange måneder, enn å gå igjennom en fødsel da:-)

Den siste måneden før termin sist sa jeg til gubben hver eneste gang vi kjørte i nærheten av sykehuset at: Kan vi ikke reise å føde litt a`?.. Hihi, var sånn smålei kan du si..

Det er vondt å føde, ingen tvil om det, men det går jo over så fort allikevel da, sammenlignet med å gå gravid i 9 måneder..

Jeg gleder meg masse til neste fødsel! Deiligste oppvelelsen i verden å få barnet inntil seg når han/hun kommer ut.

Som en klok dame sa: Hvis du som gammel kan sitte å si at å føde er det værste du noen gang har gjort, Ja da har du jammen hatt et godt liv:-)

Signerer ninikk70 sitt innlegg over her også, det går faktisk som regel mye bedre enn man tror:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...