Gå til innhold

Blir den frosne morsmelka brukt egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyller jo frysern med melk, har litt mye melk, men ikke nok til å orke å begynne å gi til sykehuset.

Har ca 15 begre i frysern nå, men kommer det til å bli brukt egentlig?

Bruker dere opptint mm?

Tenker at viss jeg levner henne med pappaen en gang så må jeg jo pumpe meg når jeg er borte eller når jeg kommer hjem, og da pumper jeg sikkert like mye som hun har spist, så da minker jo ikke lageret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte mesteparten av den jeg frøs ned, var vel noen få liter etter hvert. Men kava litt for å få brukt opp det meste, og måtte kaste litt, det var litt surt...

Skrevet

Pumpet og frøs masse med begge, men brukte opp alt. :o)

Skrevet

Altså surt å kaste, tror ikke egentlig melka var sur:p

Skrevet

Jeg tok opp frosset mm når besteforeldre feks skulle passe jr i noen timer i tilfelle han ville ha mat når jeg var borte. Jeg fikk ikke helt til pumpinga, så jeg hadde ikke noe lager av mm. Tror ikke jeg hadde samla på så mye om jeg hadde mye melk i puppen, du kan jo bare pumpe for hver gang du trenger det da.

Skrevet

Brukte opp alt vi , utenom en liten youghurtkopp med frossenmelk jeg fant bakerst i frysern lenge etterpå :)

Skrevet

Pumpa bare ved behov om jeg visste jeg skulle bort osv.

Hadde et lite lager, og mye av det ble brukt, noe ble kasta. Men verdt det å ha den tryggheten, særlig for pappaen. Han visst jo at han kunne mate gutten litt om noe skulle skje:)

Skrevet

Jeg har 5 begre i fryseren, og de blir byttet ut med jevne mellomrom. Altså, to dager i uka får lillebror flaske med mm når jeg er på forelesning, jeg pumper ut et helt måltid når jeg kommer hjem og fryser på nytt. Da er det i fryseren alltid bare noen uker gammelt.

I tillegg hender det jeg pumper på natten pga spreng, og får et ekstra beger. Det bruker jeg om jeg vil ta meg et glass vin på lørdagskvelden, for da pumper og kaster jeg første måltid etter vinglasset.

Skrevet

Der sa du noe! hadde jo helt glemt av alkohol i denne sammenhengen :o) Viss jeg tar meg et glass vin eller 3 så må jeg jo kaste det jeg pumper om jeg pumper umiddelbart etter..

Skrevet

Niks!

Pumpe var det mest bortkasta jeg har kjøpt av utstyr tror jeg. Lese ørten innlegg på BIM om hvor viktig det var å pumpe, så jeg slet med denne pumpingen da. Akkurat som om ikke det var ille nok å pumpe med såre brystvorter og vasospasmer, men hva lider en seg ikke gjennom for ungens skyld.

Nå er han 8,5mnd, jeg ammer fremdeles, men hiver melk med jevne mellomrom. Skal helst brukes innen 3mnd, - holdbar i 6mnd hvis man ikke har selvtinende frys.

Skrevet

Jeg har pumpa meg masse (bl.annet for å øke produksjonen) og jeg har brutk opp alt.. Har bare 1 pose igjen, nå er han 10.5 mnd.. Brukt det når han har vært på overnatting f.eks..

Skrevet

Jeg fant faktisk noen poser med mm i fryseren her i sommer... Snuppa er 3 nå.. så her er det mye som ikke ble brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...