Gå til innhold

Tv-titting..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig på noen måte at babyer ser på tv? Mini elsker å sitte i fanget mitt å se på tv og kose, men jeg er litt skeptisk da han er kun 5 mnd, Hørte en gang at det kan føre til epilepsi, men er en time titting pr dag nok til det da? Blir gjerne en halv time på morran og samme om kvelden igjen.. Det er jo så kos...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det gjør ingenting! Tror det er snakk om maaange timer hver dag som kan være skadelig. Min gutt elsker å høre musikk på tvn. Kan godt være radio på og god morgen norge lydløs på tv, men skikkelig fasinert alikevel;)

Skrevet

babyens synsorganer og nerver er for lite utviklet til å takle den på kjenningen det er å se tv, de raske fokusskiftene. det er ikke så lurt å la de se tv før øyet er ferdig utviklet.

Skrevet

Jenta mi er også veeldig fasinert av tv`en, blir helt borte i den, men bare av å ha sett på i et par minutter gjør henne helt rød rundt øya og veldig oppspilt. Noen ganger ser hun helt gal ut etterpå. Så jeg prøver å unngå det mest mulig. Øynene er jo ikke ferdig utviklet før de er rundt året. Men hvis de ikke viser noe ubehag så gjør det vel ikke så mye med litt titting.

Skrevet

Det er sikkert ikke bra...men her hjemme står tvn på store deler av dagen. Vesla ser ikke på hele tiden da.. hun ligger for langt unna. Men det er veeeeldig fasinerende når hun først gjør det:)

Har ikke sett noe til at hun har fått noen plager av det eller blitt mer sliten av det... så da har hun vel ikke sett så mye. Gjør det som magefølelsen din sier deg.

Av og til skrur jeg på radioen isteden... for tvn er mest på for selskaps skyld... synes ikke alltid det er like kult å bare ha en baby å prate med om dagene:)

Skrevet

Å sette babyen f.eks i vippestolen foran en TV i lang tid anbefales ikke....men å ha på TV og babyen av og til kikker bort....NEI DET ER IKKE FARLIG. Tror du skal ta enkelt innlegg her inn med en klype salt...finnes så mye hysteri. Husk at dere voksne skal leve normalt ved siden av det å ha TV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...