Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Hvor mange og hvilke str kjøper dere inn? Gjør dere det nå eller etter fødselen? Vet jo ikke om man får melk.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Hei! Jeg har enda ikke hørt om noen som ikke har fått melk, så jeg tror nok at sjangsen er liten.... Men uansett kan det være greit å ha noen flasker stående. Så er det alle disse sortene..... Det er jo litt ulikt hva folk liker, men jeg kan gi deg de rådene jeg har: Min erfaring er at de første 2 mnd klarer ikke barna å dra luft inn igjen i flasken slik det er meningen med anti-kolikk-flasker. Har hørt om de som har kjøpt både DrBrown, som også går over til andre flasker blant annet fordi de er tungvindt å gjøre ren. Mine unger nekter å drikke av flasker med den typiske formen de første 2 mndene. Jeg klarte å få tak i en flaske med flaskesmokk som ligner en vanlig sutte-smokk. Den gangen var det Mam som hadde dem, men nå ser jeg at NUKE har blant annet denne varianten. Nuke har 2 sorter av dem som ligner i den formen, men den jeg har lykkes med er av den sorten som passer i ringen til blant annet de smale flaskene til Ba. Jeg synes silikonvarianten er best til mine barn. Jeg har flasker fra før, og liker i grunnen best flaskene til Nuke og Ba (egentlig et billigmerke, og flaskesmokken har så stort hull at den ikke kunne brukes før barna rundt 5 mnd tror jeg). Et par flasker holder i starten, og jeg kjøpte 120 ml. Jeg hadde for lite melk etter en stund, og måtte begynne med flaske i tillegg om kvelden når barna var rundt 2 mnd. Jeg kjøper derfor alltid en boks morsmelkerstatning som jeg har stående fra starten av for sikkerhets skyld. Etter hvert som barna blir større (rundt 6 mnd) er Avent sine flasker kjekke. Spesielt når man skal ha flasker med i vognen, og barnet gjerne bare skal ha en liten sup vann fordi det er tørst. Avent sine flasker har en topp som man bare trykker på for å få flaskesmokken tett. Det har ikke Nuke eller Ba. Så jeg har litt av hvert jeg. Nuke, Ba og Avent. Ble du klokere? Lykke til :-) Vestlandet
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Takk for langt og inforikt svar. Ble klokere ja:-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå