bruse Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Hei, tenkte å gjøre klar basisgarderoben. Har sett sånne lister der står at man f.eks trenger 6-8 bodyer, 3-4 sparkebukser osv. Men trenger man alt i alle str? Eller overlapper str hverandre sånn at man kan bruke flere ulike str samtidig? Har jo hørt at det ikke er vits å kjøpe så mye i minste str. Kan man f.eks kjøpe halvparten i 56 og halvparten i 62? Eller vil det ta lang tid før man kan bruke 62 sånn at man bør ha en "fullstendig garderobe" i str 50/56? Skjønner jo at dette varierer med str på barnet, men det er jo så vanskelig å vite... Hva gjør dere?
de tre bukkenebruse Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 jeg har 2 hele sett og 2 pyjamaser i 56 resten har jeg i 62:) jeg fikk en gutt på 53cm forige gang så han fikk ikke brukt de 56 klærne noe særlig mer en hjem fra sykehuset hehe... sikkert derfor jeg ikke har handla så mange "småe" plagg:) men jeg låner også 2 sett i 50 av en venninde av meg bare just in case;)
de tre bukkenebruse Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 og viss buksa er forlang kan man jo bare bruke sokker oppå
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Hei! Jeg har 2 barn fra før, og begge ble 53 cm! Så mine har heller ikke brukt str 53 mer enn en ukes tid, kanskje 2? Hvis jeg var deg ville jeg ha kjøpt 4 bodyer i str 56, og et par i str 62. Likedan med bukser. Buksene brukte vi faktisk lenger enn bodyene. Husk at du får gaver, og dette er ofte klær. Jeg ga det samme rådet til en veninne av meg som fikk i juni, og hun var glad for det! Hun fikk nemlig så mye klær i gaver at hun har nå klær i de minste str som bare er brukt et par ganger.... Kjøp bare til starten, og så kjøper du det du trenger etter hvert. Det er mitt råd. Bukser med strikk i livet er absolutt de beste! Og enda bedre om de har strikk rundt anklene også. Babyer blir fort kalde på beina, og det gir dem lett kolikksmerter. Jeg kjøpte bomullssokker til å ha med på sykehuset. Da skriker de ikke så mye når du skifter bleie på dem :-) Bodyer som kan kneppes opp på siden er mest populær. Å tre noe over hodet på en nyfødt synes jeg var fryktelig mye styr med, og stakkars babyen ble rasende sint....! Et par luer er også kjekt å ha. Vinterdress.....ble aldri brukt....den er like fin nå som da jeg kjøpte den for 5 år og 2 barn siden..... Gode varme tepper var tingen for oss! Lykke til! :-) Vestlandet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå