de tre bukkenebruse Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 men i dag har det begynt å gjøre vondt/ubehagelig nederst i magen (oppfor) sgambenet... det er så ubehagelig bør jeg snakke med en lege? har hatt det siden i går morges,så det er 2 hele dager
de tre bukkenebruse Skrevet 28. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 28. september 2007 glemte å skive hvor det stikker... det er innover i skjeden
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Er nok bare hodet til babyen som fester seg nå!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Er det ikke litt tidlig at hodet fester seg nå?
Adriansmor med tulla Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 har åsså smerter på begge sidene av magen ... nederst kjennes ut som eggstokkene og over skambeinet jm og fysio sa at det var bekkenløsnings smerter... smertene kommer på fremsiden åsså nå pga økt tyngde framme...
de tre bukkenebruse Skrevet 28. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2007 jeg har bekkenløsning men det er liksom ikke de smertene det er liksom vondt hehe... bekkenløsnings smertene mine er vonde i ryggen inn i rompa og i skambenet (føler som om det skal brekkes i to) men denne stikkingen er helt annerledes,blir litt bekymret men det er jo liv i magen hver dag:) hadde dere oppsøkt legevakta nå i helga eller ventet til mandag for å gå til fastlegen viss det ennå er slik? vil ikke virke helt hysteriske helle,men det er ikke godt å gå rundt slik
Tulletutta Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Har hatt sånne stikkinger lenge eg, er vist heilt normalt meiner jm min, Men er veldig skumelt/ekkelt første gangen, da eg kjente det fyrste gangen var eg på jobb og er så heldig at jm min har kontor 100m frå arbeidsplassen min, så eg berre stakk innom henne og spurte. Eg får det når eg bøyer meg og går eit stykke så kommer dei stikkingen, men dei gjer seg når eg har sittet ei stund og slappet så då var det ingenting å begymre seg over. Jordmoren min sa at det var mest sannsynlig ligamenter som strekte seg der nede. Noko som er heilt normalt når ein begynner å komme så langt. Mine stikkinger begynnte vel å komme i uke 28 eller sånn og du er vel rundt det og. Eg hadde ringt føden viss det var konstant, men viss det gir seg så hadde eg venta til eg skulle til legen eller evt jordmor. Har jo ein del vonter som gravid dessverre. Vanskeligt å skille det eine fra det andre.
de tre bukkenebruse Skrevet 28. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. september 2007 jeg er 31 uker på tirsdag
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Kan jo være hodet da da,men ser du har født før?.... da pleier det vel som regel ikke å feste seg før h*n vil ut ca? Vet ikke jeg,men forrige sv.skap hadde jeg skikkelig knivstikk i musa i 3 dager ca. Det var hodet som festet seg. i uke 30 ble det konstantert festet. Men for all del,kan sikkert være så mangt. Mye som skjer med den gravide kropp;)
Tulletutta Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 oki, eg er ikkje heilt sikker på korti det begynnte å stikke hos meg men eg trur det var i uke 28 eller uke 29, har du ringt føden å hørt eller vil du vente litt??
de tre bukkenebruse Skrevet 28. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. september 2007 ja,jeg har en sønn på snart 3 år fra før,men dette svangerskapet har hittil vært så ulikt det første som det går an hehe... skal på kontroll i uke33 så det er jo over 2 uker til:)
mylittlecat Skrevet 28. september 2007 #13 Skrevet 28. september 2007 Jeg har og siste dagene begynt å få disse stikkningene. Det er helt normalt, så du trenger ikke bekymre deg. (har termin 11 des, så vi er ganske likt på vei og) Har også hatt dette i tidligere svangerskap, og har fått forståelse av at det er babyen som trykker på i bekkenet så det kan stråle nedover i skjeden. (Eneste er at jeg kan ikke helt huske når det begynte i de forrige svskap, for jeg tror det var litt senere da, men) )
de tre bukkenebruse Skrevet 29. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 29. september 2007 takker for svar:)
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 29. september 2007 #15 Skrevet 29. september 2007 Hei trine86. Er 31+0 i dag. Var hos lege på onsdag og nevnte disse plagene du også har. Hos meg føles det som en strikkepinne opp i skjeden... lite behagelig. Noen ganger kommer det når jeg går, mens andre ganger når jeg sitter i ro eller ligger. Sa til henne at jeg hadde en del kynnere, stikkinger og følte nedpress til tider. Hun ba meg ta kontakt hvis det ble værre. Hun mente det kunne være tegn på modning - er jo litt tidlig, da. Vi har jo noen uker igjen. Syns du skal ringe føden, jeg, hvis du er bekymret. Jeg hadde nok ikke ringt legevakta - de har jo ikke sånne plager som spesialfelt og vil sikkert bare si at det er normalt. RIng de som er spesialister på feltet... Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå