Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Er du organisert? I så fall hvor? Hvor jobber du?
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Som vernepleier bør du organisere deg i den eneste organisasjonen som tar faget ditt på alvor! Det vil si FO (eller det heter vel Fontene nå?) Jobber i psykiatrien.
Nickey Mouse Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Er ikke vernepleier selv, men har jobbet i bolig for psyk. utviklingshemmede. Flere vernepleiere der som var organisert i Fagforbundet, avd. Helse og sosial. Vært medlem der selv, og de var veldig greie å ha da det ble konflikt. Både lokallaget og sentralstyret stilte opp 100% da det stormet som verst. Også mye "småtteri" de kunne svare på og være behjelplig med. Forsikringsfordeler var det også mange av. Dgens pr, og jeg som ikke hører inn under der lenger en gang...
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 FO er også et forbund som tar medlemmene sine på alvor og som bistår deg når du trenger det! de har tariffavtale med stort sett "alle". I tillegg så tilbyr de masse fagspesifikke kurs, tidsskrifter etc -noe som er et stort pluss!
Gjest Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Ja det er mellom disse to jeg står nå da, vet ikke helt hva jeg skal ta. Jobber en plass der de fleste er organisert i fagforbundet, og jeg blir den eneste som er i fellesorganisasjonen dersom jeg velger den. Men betyr det noe?
Nickey Mouse Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Vet ikke om det har noe å si, sånn til vanlig. Men kommer det til større konflikter er det kanskje greit om alle er "samlet et sted"? Eller kanskje det er greit å ha flere støttende parter? Bare tanker fra meg dette mao...
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Jeg jobber i psykiatrien med stort sett bare sykepleiere. Er eneste FO organiserte, og har aldri vært noe problem! De har ivaretatt mine interesser i alle saker, og til og med skaffet meg lønnstillegg uten at jeg har krevd det! Synes det er stor fordel med et forbund som ivaretar faginteressene våre, også er det supert å få tilbud om masse kurs etc der en kan møte andre og utvide det faglige nettverket sitt!
Gjest Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Ja... vet ikke helt hva jeg skal gjøre altså. De har så og si de samme medlemsfordelene. Tror nok det blir fagforbundet siden de andre er organisert der....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå