Gå til innhold

Hvilken er den beste vinterposen for store barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang er fks. voksiposen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte rett og slett en HELsport juniorsovepose jeg, den koster mindre enn alle vognposer, holder ned til 20 minus og kan brukes til barnet er rundt 150 cm. Snørte den igjen nede eller la den dobbelt. Måtte selvfølgelig "fikse" litt på vognselene, men det gikk fint. Vesla elsker den deilige, myke soveposen sin

Skrevet

Ja, det var lurt Mogop!! Det skal jeg også gjøre.

Hvor kjøpte du den, og hvor mye ga du??

Skrevet

Kjøpte på XXl sport på nettet, men de har den mange steder. Trur den kostet i underkant av 1000,- og du må ofte betale mer for en vognpose (1600 eller noe for "stor" Voksi f.eks) Ikke kjøp Ajungilaq sin baby/småbarnsversjon (med hull til seler riktignok..) -den er ikke varm nok!

Når det gjelder bruk i vogn, så sier det seg selv at man ikke kan bruke seler som går mellom beina. så jeg brukte en ekstra reim og festet dem rundt livet på et vis... Jeg har et aktivt barn, og det var aldri noe problem (dessuten sov hun som oftest, for hun elsker som sagt posen sin!)

Skrevet

Helsport Alta JR 150?

Skrevet

Det tror jeg, holder til minus 15 eller noe? (den ligger på loftet så jeg orker ikke å sjekke, men er 98% sikker) Grønn? Tenk så fint når småttisen skal på overnattingsbesøk osv! Mange har den jo til 2. eller 3. klasse, minst!

Skrevet

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____50947.aspx

Vurderer denne til toåringen (ganske lang). Lillebror kom nettopp til verden. Og jeg ser for meg at han skal få arve Lammyen (Odenwalder) utpå vinteren.

Så vi jakter på en pose som godt kan vare litt. Derfor har barnesoveposer vært aktuelle...

Tror Helsport har en som heter Lyngen og, men at det ikke er en vinterpose...(?)

Hvorfor anbefaler du ikke Ajungalak?

Skrevet

...sorry, leste ikke skikkelig... IKKE VARM NOK!

:)

Skrevet

Det gjelder den minste posen, den de anbefaler i pulk osv. Andre Ajungilaq poser er sikkert like bra som Helsport sine (selv om jeg personlig liker Helsport bedre, vet ikke helt hvorfor)

Husk at soveposer er basert på at kroppsvarmen reflekteres, derfor varmer de best når vi har lite klær på (derfor bør man alltid kle AV seg hvis man fryser i en sovepose) Ungene har alltid endel klær på, derfor har jeg satset på en solid vinterpose som tåler endel kuldegrader (fordi du kan trekke ifra noe pga mye klær)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...