Gå til innhold

Trenger candida-hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er altså plaget med underlivssopp, og tror jeg snart blir sprø. Det går vekk med canesten, men så kommer det tilbake nesten hver måned. Tar i mot alle råd med takk, kjerring-råd, råd om klær, medisinske osv, fra dem som har gode erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis minst mulig av ting som inneholder sukker og gjær (dette får soppen til gro. Bruk Pevaryl (eller noe sånn) istedenfor Canesten, bruk truser, helst lyse, man kan reagere på fargestoff når huden allerede er litt utsatt. Snakk med legen om å få Fluconazol kur, dette er en pillekur som bør ta knekken på soppen..

Bruk luftige klær, gjerne skjørt med kun truse under, gå gjerne uten noe under om du er hjemme alene eller noe.. Ikke bruk noe såpe, intimsåpe eller lignende. Bruk olje for å vaske deg med, kjøpes på apoteket, kjempegod:)

Sove uten noe på deg nedentil.

Lykke til:)

Skrevet

Takk... Hvorfor er pevaryl bedre enn Canesten? Har brukt den også, men merket ingen forskjell på de to. Misliker å gå uten truse både dag og natt, har prøvd på natt, men klarte nesten ikke sove... Hva slags olje er det snakk om?

Skrevet

Unngå intimbarbering. Det holder å ta bikinilinjer. Barberer du kjønnsleppene helt blir det hermetisk tett og det elsker soppen!

Ikke bruk truser med kunststoff. Bomull er bra. Ellers bør gu unngå sukker, gjære kan du spise.

Sov naken. Bruk Melkesyrekapsler innimellom for å bevare dne normale floraen din.

OG om du ikke er gravid er en tbl fra legen din bra. Den er veldig effektiv, men du må¨gjøre disse andre grepene også.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Skal du ha sex så bruk kondom...sæd er ikke bra for underlivet siden den er basisk.

Skrevet

Neinei, du må IKKE spise mye gjær... Jeg har slitt med dette her i mange mnd, før de fant ut at jeg ikek hadde sopp likevel, men fikk streng beskjed om å holde meg laaangt unna gjær OG sukker.. Dette får soppen til å gro!!!

legen vet om du kan bruke Fluconazol eller ikke, mener å huske at den ikke skal brukes under svangerskap.. Vet ikke åssen det er med amming, bruk bind fra Attends når du har mensen, de er ikke så tette som andre bind.. Har også slitt MYE med sopp tidligere og det med å bytte bind har hjulpet meg masse!

Skrevet

Det finnes en del som kan reagere på stoffene som er i Canesten, jeg tåler den ikek, lurte på om kanskje det kunne hatt noe med saken å gjøre...

Skrevet

En kapsel med 150 mg Diflucan (engangsdose) hjelper bra. Må ikke tas hvis du er gravid eller ammer. Det finnes et billigere synonympreparat. Fås på resept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...