Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Heisann, hører til inne på 0-1 år. Vi skal på ferie neste sommer og da er jenta vår nesten ett år, og jeg er litt skeptisk til åssen det skal gå å fly. Blir de urolige, får de lettere vondt i ørene o.l.. Vil gjærne høre noen erfaringer.
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Det har gått kjempebra med meg og lillejenta, har ikke merket noe til øreproblemer hos henne. Vi fløy mange ganger før hun ble ett år. Det som er problemet er at de gjerne blir mer urolige når de blir større. De syns ikke det er så gøy å sitte stille lenger. Og så blir det gjerne sutring dersom man flyr i den tiden barnet pleier å sove - for ikke alle syns det er så lett å sovne på fanget!
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Må tilføye - flyturene våre har ikke vært så lange. Hun har ikke sittet på slyet mer enn 1,5 time av gangen. Men det var da også nok!
It's all about me Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Selve flyturen er ikke noe problem, det er å syselsette dem som er det slitsomme. De er jo så livlige i den alderen og vil gjerene krype rundt og hilse på alle. Det var iallfall det min aller heslt ville )
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Helt enig med alle de andre vi har flytdd 16 ganger med vårt barn som er halvannet år. Det har vært en 2 timers flytid strekning. Var litt stress ibegynnelsen med å skulle mate og ha smokk, og ikk intressert og skulle svlege ved tak-off og landing, men oppdaget raskt at det ikke spillte noen rolle, dette med ørene og vondt. Problemet er mer som det sies å sysselsette de små, også det med soving om det er sent eller tidlig, rutiner blir jo gjerne litt forrykket, og det erikke så digg å være stuck på en flyplass kl 23:00 med en overtrøtt 1 åring, som kun skal alt mulig. Men stort sett går det fint. Er dere to blir det også litt lettere, for litt må de jo bæres og lekes med. Du må også tenke på hvordan det er på flyplassen der dere kommer og drar, om du skal ha vogn til gaten og fra gaten, eller om de kommer på rullebåndet. Min personlige preferanse er å ikke ta med vogn om barnet kan gå selv. Det går så fint så, ikke la flyturen stopp dere i å reise :-)
Mammen til Teodor :) Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Hei Vi har fløyet MYE med vår gutt. Kan gi deg noen tips som fungerer for oss (ikke sikkert det fungerer for deg). Ikke alle reagerer på take off eller landing, men ha en flaske og to med noe godt å drikke i tilfelle, så får liten drikke og svelge og dermed jevnet ut trykket i ørene. Vi har gitt melk, vann, saft og juice. Vi fløy til New Zealand når han var 6 mnd, men da ammet jeg - og det var veldig enkelt - gal etter pupp som han var. Bare å legge ham til brystet så var han fornøyd Men ikke så enkelt når de er nærmere året gamle, da er det så mye spennende å se på rundt seg... Ta med noen nye leker, slik at liten får noe nytt og leke med og dermed blir sysselsatt en stund. Tenk over hva barnet ditt liker og kjøp noe som kan falle i smak og som ikke er for stort/tar for stor plass. Hos oss går det mye i bøker, bøker med lyd, bøker med dyr, bøker med bevegelige deler, pekebøker etc. Rosiner er også en slager - da sitter sønnen vår i ro helt til det er tomt... Og det kan faktisk ta litt tid når han får en og en og vi lukker og åpner esken mellom hver rosin Utover dette så er det som regel ikke noe problem om de løper/krabber rundt litt. Ta med bæremeis eller paraplytrille. Vi har fått hatt med oss trillen helt til gaten hver gang vi har reist. Og bæremeis tar du jo med inn i flyet - ganske greit - slipper å miste armene av å holde på liten. Det går så fint så!!! Lykke til!
annipia Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 sønnen min var 5 mnd første gangen vi tok fly.. å lillemor var 16 mnd.. ga den drikke ved takeoff å landing å d gikk helt fint mine satt rolig på fanget nesten hele turen (2 timer) sovna litt innimellom..
mai mammaen til to Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 jeg vil tro det kommer veldig an på hvordan barnet ditt er.. vi dro til tenerife når snuppa var 9 mnd... den flyturen gikk som en drøm. hun sov en god stund.. og deretter var hun i strålende humør., hun lo og sjarmerte alle flyvertinnene og folka som satt i området rundt oss.. hun ble et skikkelig midtpunkt... fikk masse oppmerksomhet.. nå er hun 16 mnd og jeg må si eg tror det hadde blitt vanskeligere no.. for no vil hun helst løpe rundt over alt..klatre osv... men det hadde nok gått no og..men med en mamma som hadde vært en smule mer stresset... jeg ammet henne når vi lettet og landet.. gikk helt fint.... så jeg tror nok det kommer til å gå helt greit..
Gjest Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Takk for alle gode råd og erfaringer. Føler meg litt bedre forberedt nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå