Gå til innhold

når forteller dere den gode nyheten???


<3 qleopatrice <3

Anbefalte innlegg

Tenker til familie, arbeid, venner osv.??

 

Jeg jobber på en utsatt arbeidsplass, så jeg lurer på når jeg bør fortelle det er bare 4 uker på vei...??

 

jeg tenkte 1 november?? eller om jeg klarer å vente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på psykiatrisk med en god del utagering... kan bli litt mye.

 

Samboer og jeg har bare satt en dato til 1 nov. Men jeg må si det på jobben tidligere. Har termin 10 juni...

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til familien og de nærmeste vennene. og da jeg ble lagt inn på sykehus nå for mistanke om graviditet utenfor livmora, var det kjempe godt. Trengte bare å si det. Dem tok seg av alle de praktiske tingene uten spørsmål. Jeg syns det var veldig deilig :)

Men alt gikk jo bra til slutt. Jeg kommer til å si det til de nærmeste med en gang, neste gang også!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sagt det til ungene i dag!:) spesielt jenta vår på fem synes det var stas:) Hun har spurt lenge om vi kunne få en baby.

skal fortelle til andre nå også. føler det er mest naturlig. med førstemann skulle jeg vente til uke tolv. men pga at jeg da jobba i butikk måtte jeg si det der, for å slippe å løfte tungt....men ei som jobba der klarte ikke å holde tett, så andre fikk vite det via ho...det var IKKE arti!

Før han var ett år var jeg gravid igjen, og da holdt jeg tett til uke tolv ( sa det til familien før det), da var det venner som fikk vite det, og mange visste det ikke før jeg var fem mndr på vei (først da de turte å kommentere magen). jeg følte jeg ville ha magen for meg selv den gangen, siden folk visste det før jeg ville det første gangen.

Så denne gangen skal jeg prøve dette..og føler meg komfortabel med det. Slipper ihvertfall at ryktet sprer før en ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å fortelle det til min mor i uke 7. Da skal vi til Syden sammen, og hun kommer nok til å lure på hvorfor jeg ikke tar et glass vin sammen med henne. Mannen kommer nok til å fortelle sine foreldre samtidig, for uken etter skal jeg på tur med jobben. Da kommer jeg ikke unna å fortelle det der (litt sånn vennskapelig drikkepress). Vi ønsker at familien skal få vite først.

 

Barna våre på 5 og 3 år får ikke vite før etter at vi har vært på privat ul i uke 12. Det er så langt frem for dem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie å holde meg jeg :) Så nå prater jeg hull i hodet på min sambo og er mye online for å få det ut. Skal bli artig å se hvor lenge jeg greier å holde meg :D

 

Sjefen sa en gang at dette var det værste som kunne skje ham ('at jeg finner meg en mann og får barn'). Sleivete sagt - det vet han sikkert - men det gjør vel sitt til at jeg vurderer å vente så lenge som mulig med å si noe (han er i tillegg lekk som ei sil ;), men det kommer vel an på hvor heldig jeg er med formen. Tenk at vi/jeg ikke har kommet lenger i 2007... Men ingen tvil om at jeg nå er blitt mindre motivert for overtid og stress framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til mine foreldre. De visste vi prøvde så da føltes det veldig naturlig. Nå har kvalmen meldt sin ankomst, så må vel si noe på jobben snart. Så da får vel resten av den nærmeste familien høre det snart også regner jeg med..... Kunne tenkt meg å vente til etter uke 12,men får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nummer en kunne vi nesten ikke vente med å fortelle det, og var vel ikke mer enn 6 - 7 uker før vi lakk nyheten.

 

Denne gangen føler jeg at det er deilig å kunne ha magen litt i fred en stund, og bare kose oss med nyheten hjemme. Min nærmste venninne har likevel fått vite det, da vi har prøvd å få barn på likt, og hun allerede er gravid.

 

Men, er bare 4 uker nå, så kan vel hende det blir vanskeligere å holde tett om noe så flott om noen uker :)

 

Sønnen vår får uansett ikke vite noe før vi er kommet over 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til mine to søstre, de har barn fra før, og den ene er gravid i 5mnd. Betryggende at noen vet det. Resten av familien får vite det etter legetimen 1.nov, er da 10 uker på vei. Min manns barn og tantebarn får ikke vite det før etter uke 12.

 

Tenker å fortelle det på jobben etter 12.uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fortalt det til jobben eller bare sjefen og hun som gjetta!! Det var faktisk ei som gjettet meg gravid en dag før jeg visste det selv!! Det var ganske spesielt, jeg testa dagen etterpå og der kom positiv test!!

 

Litt av en intuisjon!!

Gleder meg til å fortelle familie og venner men skal vente til slutten av mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo mener vi skal vente til julaften - vi skal ikke feire julaften sammen en gang - og det er jo leeenge til :) Jeg ser for meg at alle ser det før den tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde ikke tenkt å fortelle det før uke 12. mn utrolig vanskelig! pappa vet det og søskene mine vet det, samt nærmeste familie til samboeren min. 3 av vennene mine vet det og jeg følte bare for å si det på jobben, jobber på sykehus og vil ikke gå inn til pas. med smitsomme sykdommer.. kan ikke si at jeg angrer på at så mange vet det, men er litt skeptisk fordi det bare er uke 5+4. men liker å være åpen og ærlig.. tenkt hvis noe går galt..da er d greit at folk vet hvorfor man blir sykemeldt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikke gi deg selv de bekymringene om noe går "galt" i en utagering - si fra på et tidlig tidspunkt og sett deg selv høyt!! Du bærer på et barn og det er det viktigste nå=) Arbeidsplassen din kan sikkert være behjelpelig med å finne andre arbeidsområder for deg i denne tiden. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...