snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Bruker dere vaskemiddel i maskina når dere vasker Reimatec-parkdressen? Hadde Troll-dress før, og den skulle helst ikke vaskes med vaskemiddel, og den skulle tromles. Reimatec-dressen har jeg til nå bare vasket uten vaskemiddel, men nå er den så skitten at jeg ikke tror jeg får den ren uten. Kan vaskemiddelet skade stoffet så det ikke blir vannfast?
Gjest Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Bruker både vaske og skyllemiddel.... Regner med at man ikke skal vaske Troll med vanlig vaskemiddel pga ulldressen inni...??
~sjiraff~ Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Du ødelegger vanntettheten med skyllemiddel reoe jwg..
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 28. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2007 Tok ut ulldressen i Troll'en, og vasket den for seg på ullvask og med eget vaskemiddel for ull... Men fikk beskjed om at ytterdressen skulle vaskes uten vaskemiddel, fordi materialet kunne ta skade av det. Den vannfaste membranen på Trolldressen skulle "reaktiveres" av en tur i tørketrommel... Tror det sto på de der vedhengte lappene og!
FrøkenSprøken Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Reimatec skal vaskes med milo, fordi goretex-stoffet kan bli ødelagt av pulver-vaskemiddel. Har ikke hørt noe om tørketrommel? Bruker ikke det på dressen, men kanskje jeg bør det? Men mitt problem er at dressen ikke blir ren på 30 grader ullprogram med milo. Flere med den erfaringen?
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Jeg ville ikke brukt såpe i det hele tatt, men spesialvaskemiddel for tec-stoff. Skyllemiddel er FY FY FY da det ødelegger alle fordelene med tec-stoffene. Jeg har stort sett vasket dressene UTEN vaskemiddel jeg da...
Mamma med to søte små Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Vil absolutt anbefale deg å kjøpe nic-wax sin tech wash. Er vaskemidel laget for tec klær. Jeg bruker det også til regnklær. kjøpes på sportsbutikker, har også sett det på obs. Og for all del ikke bruk skyllemiddel, da ødelegger du dressen.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 28. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. september 2007 Spesialvaskemiddel for tech-stoff ja! Det finnes jo - i sportsbutikken... Tanken har ikke streifet meg, selv om jeg jo har impregnering fra Nic Wax, til turbukser ol. Så jeg kjenner egentlig til det. Må ta meg en på sporten i morgen! Sikkert flere ulike sorter... (It's a jungle out there!) Har til nå bare vasket dressene med vann. På 40 grader (som det står på vaskeanvisninga). Det er Trolldressen (tror det er en 2004 eller 2005-modell) jeg har tromla, etter anvisning. Vet ikke om alle Trolldresser skal tromles... Hver produsent har jo sitt stoff, sin metode og sine anvisninger (ja, jungel!).
Libido- Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Man skal ikke bruke vaskemiddel og skyllemiddel for det ødelegger. Du kan derimot bruke milo. Deretter spraye den med impregnering.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 28. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2007 Trodde Milo hadde egenskaper som et skyllemiddel, jeg... (vet ikke!) Men en Reimatec-dress til ett og et halvt tusen skal det ikke være nødvendig å impregnere! Stoffet skal være vannbestandig og ikke trekke vann. (Forutsatt at du behandler den riktig.) Det er derfor vi bruker så mye penger på det... Jeg vil ikke sette inn techstoffet med impregnering om det "holder vann" Holder ikke en slik dress vann lengre så ville jeg klaga.
Libido- Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 Milo har ikke samme egenskaper nei, så den kan du trygt bruke. Jeg bruker spray som er laget til slike dresser, bruker det på knærne da mini sliter en del der, siden han ikke går. Du velger selvsagt selv hva du vil gjøre. Husk å vend dressen med utsiden inn. Lukk glidelås og knapper. Står på vaskeanvisningen i dressene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå