Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Noen her som vet noe om smertene man har når man har nyrebekkenbetennelse? Jeg lurer på om jeg har fått det..Er 11+3 idag. Var hos legen forrige uke pga svie når jeg tisset.. Hun fant ingenting på urinprøven, dermed ble jeg sendt hjem igjen. Dro på jobb som normalt, men slet litt siden jeg begynte å få veldig vondt i korsryggen, overalt i området rundt skjeden, og skikkelig svie når jeg tisset. Det begynte å gjøre vondt å presse når jeg var på do. På onsdag i denne uken dro jeg til legen igjen fordi jeg hadde forferdelige smerter når jeg tisset, klarte ikke sitte, jeg svettet, kastet opp og svimte av. Der mente hun at jeg hadde litt proteiner(?) i urinen (det var ettermiddagsurin).. Jeg fikk penecillin kalt selexid. Men tablettene funker ikke! Jeg svimer av, har vondt når jeg tisser og har om mulig fått enda mer vondt i underlivet og korsryggen.. Noen som kjenner seg igjen? Er dette farlig for barnet? Beklager at dette ble litt langt..Men er kjempe bekymret..
tussemor <3 <3 Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Ligner veldig på nyrebekkenbet. ja er jeg redd. Jeg fikk det første gang jeg hadde blærekatarr p.g.a jeg var for sen med å ha meg til legen...har aldri hatt så vondt i mitt liv! Tror ikke det skal være noen fare for barnet nei...men jeg ville ha kontaktet lege igjen! Håper det ordner seg...vet hvor vondt det er :/ Fikk du 3 eller 7 dagers kur? Jeg fikk 3 dager først, men måtte på en ny en da plagene ikke ga seg...
Gjest Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Dette høres ut som nyrebekkenbetennelse... Du burde egentlig ta kontakt med legevakta. Synes du har fått begrenset hjelp hos legen din..., og siden det nå er helg... Lykke til!
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Fikk 7dagers kur..Men føler ikke at disse tablettene har hjulpt noe.. Er egentlig blitt verre. Får man samme medisin for nyrebekkenbet. som for urinveisinfeksjon? Var jo uvi jeg egentlig fikk penecillin for, men har hatt uvi før og dette er ti ganger vondere. Takk for svar
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Lompa75: Begrenset hjelp? Hvordan sjekker de at det er nyrebekkenbetennelse? Ble nyskjerrig nå
Nehneh Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Hei. Har nettopp hatt nyrebekkenbetennelse. Hadde ikke noe vondt når jeg tisset, men følte at jeg ikke fikk tisset ferdig. Fikk vondt i korsryggen (på venstre side) og ble bankeøm (kjentes ut som om jeg hadde et kjempeblåmerke der og var utrolig øm). Fikk frostanfall og hadde høy feber. Endte opp på akuttmottaket hvor de målte feber, crp og undersøkte urinprøven. Crp'en og feberen var høye og det at jeg var bankeøm fikk dem til å konkludere med nyrebekkenbetennelse. Ble lagt inn på infeksjon og fikk antibiotika intravenøst i 3 dager før jeg ble sendt hjem med en 12 dagers antibiotikakur (selexid som jeg kan amme med). Hvilken antibiotika som tar infeksjonen er avhengig av hvilken bakterie som forårsaker den. Jeg var heldig og kunne bruke selexid. Hvis ikke måtte jeg ha gjennomført hele antibiotikakuren intravenøst. Ta kontakt med legevakta og ta med en urinprøve. Jeg ventet altfor lenge fordi barselpoliklinikk påstod at jeg hadde brystbetennelse og sa at jeg skulle ta to paracet og vente 24 timer. Heldigvis hørte jeg ikke på rådet jeg fikk, men infeksjonen hadde likevel rukket å utvikle seg så mye at jeg fikk bilyd på hjertet og må tilbake på sykehuset for en hjerteundersøkelse. Ikke ta nei for et svar, dra ned og sjekk hva det er. Lykke til og god bedring!
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Hørtes ikke godt ut.. Er du blitt bedre nå eller? Var du tungpustet? Jeg blir bare mer og mer tungpustet for hver time.
Nehneh Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Ja, jeg var tungpustet pga luftveisinfeksjon og bilyden som oppstod. Er du bankeøm? Dvs at dersom kjæresten de dunker deg lett over nyrene så gjør det ubeskrivelig vondt? Uansett bør du dra ned til legevakta og sjekke hva det er. Ikke noe vits i å gå for lenge dersom du har en infeksjon av noe slag som utviler seg. God bedring!!! Og kom deg på legevakta nå!
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Må man ringe til legevakten før man drar dit? Jeg bor i en by, de har kølapp system på legevakten.. Aldri vært på legevakten så sent på kvelden..
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Vet ikke.. Har ikke noe lyst til at han skal røre meg på ryggen, tar så vidt der selv nå for tiden. Uff.. jeg føler at jeg er til bry for legene.. litt dumt menmen..
Aprilfrø :) Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 Jeg har hatt nyrebekkenbet. utallige ganger siden jeg var 12 år, omtrent 1 gang i året. Jeg tåler ikke selexid og kaster opp av nesten alle antibiotika jeg får. Derfor har jeg som oftest endt opp på sykehuset og fått intravenøst antibiotika. Det som oftest har skjedd med meg har vært høy feber, mye svetting og lite inntak av drikke pga oppkast, så jeg har raskt blitt dehydrert. Ikke for å skremme, men det er jo viktig å få rett hjelp når man er så dårlig, spesielt når man er gravid! Ring legevakta og fortell hvordan du har det, at du er gravid, og at du må få komme raskt inn og se en lege.. Lykke til, må få høre hvordan det går!
mamma til 2 små:=) Skrevet 28. september 2007 #12 Skrevet 28. september 2007 jeg fikk negativ på mine urinprøver selv om jeg faktisk hadde urinveisinfeksjon...gikk med det ca 1 år for jeg havnet på legevakten og fikk fastslått nyrebekkbetennelse jeg bestemte meg for å dra opp der pga jeg klaret ikke stå i dusjen ....hadde vondt i ryggen og sidene
lana<3 Skrevet 28. september 2007 #13 Skrevet 28. september 2007 Selexid skal være enn av dem som skal være gode for nyrebekkenbetennelse.....jeg har merket at det er to ting som lager nyrebekkensmerter hos meg......Når bekkenet og ryggen streiker lager det helt like symptomer som nyrebekkenbetennelse men når det er bekkenet som bråker er alle uvi prøver normale og crp normal.... så hvis alle prøver er normale ta en tur til manuell terapaut, osteopat, naprapat eller kiropraktor...de gjør underverker...men såklart sjekk at alle prøver er ok først, nyrebekkenbetennelse er ganske alvorlig hos gravide og kommer ganske rakst hvis det kommer...avogtil tar heller ikke selexiden alt...og da må man på ny kur...de må også sende inn prøven til dyrking...sist uke tok jeg uvi test og den var negativ utrolig nok....men når den ble sendt inn til dyrking fant de seff noen sjeldne bakterier....
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 1. oktober 2007 #14 Skrevet 1. oktober 2007 Tusen takk for alle svarene!! Det var bekkenløsning og kraftig uvi som ikke vil slippe taket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå