rødhette* Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Vi lot lillegutt på 8 1/2 mnd få smake en bit av fiskegratengen og poteten vi hadde til middag, og mot all formodning (har nettopp slitt med middagsglass med biter, og akkurat klart å begynne like det) likte han det kjempegodt! Så vi kunne tenkt oss å begynt la han smake på maten vår når vi spiser middag, i stedet for kun middagsglass. Men så er det det her med hva de små kan spise... Sånn som f.eks. fiskegratengen er det jo salt i. Er vel sikkert det i ferdige kjøttkaker også. Hva kan vi gi han? Forslag???
FuriLaks Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Jeg tror det meste er greit, bare ikke ferdigmat, det gjelder jo også fiskegrateng, kjøttboller osv, fordi det er altfor mye salt i det. Går an å lage fiskegrateng selv feks, ikke veldig vanskelig heller:) Ellers pleier jeg å lage egne posjoner til småtten av det vi spiser når jeg lager mat som ikke er halvfabrikata (for et ord, minner meg om heimkunnskaplærern på ungdomskolen...) Kylling, kjøttdeig, fisk+ grønnsaker/pasta/ris..... Ble du noe klokere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå