77modell Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 har vært med kiropraktor i dag å han sa ho hadde det......... Legen snakka så vidt om det tidligere, men trodde ikke kunne være det, men er vel mest sannsynelig det. Å etter å ha lest om det er jeg overbevist! Noen med kjennskap til det?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 flere her inne med kiss-barn, så du er ikke alene:-) masse nyttig info på www.kiss-kidd.no. Hvis kiropraktoren sier at hun har det, og legen var inne på det, er det vel mest sannsynlig at hun har det. Vi har vært til behandling hos manuell terapeut og barnefysioterapeut, og de blir bra!!:-) Etter behandling hos kiropraktor/manuell terap bør de få oppfølging av barnefysioterapeut. Vi går til privat behandling pga to forskjellige fysiot på helsestasjonen nektet for at min hadde kiss, men bare favorittside. Han ble ikke bra så da gikk jeg videre privat. Mange som ikke vet om, eller som ikke tror på kiss, men helsestasjonene begynner å komme seg på dette. Håper det går bra med behandlingen for dere!
77modell Skrevet 28. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2007 Eneste behandling som er iverksatt med oss er kiropraktor. Men skal snakke med legen på tirsdag når vi skal på helsestasjonen tenkte jeg. Bortsett fra legen som nemte det er det ingen som har sagt annet enn det med favoritt side hos oss heller. Vi var til fysioterapaut også, men ho så ikke no spes......... Men er jo bra at ho blir bra av det da:)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 ja hør med legen, men vær forberedt på at du ikke kommer noen vei:-( av egen erfaring, jeg slet litt før jeg endelig kom til rett behandling med min. Mange som mener det er en "mote" at det er så mange med det, eller de har ikke hørt om det. Det spørs kanskje litt hvor låsningen satt og hvor tidlig du kom til behandling. Min kom ikke til riktig behandling før han var 5mnd, da har de lært seg å unngå visse bevegelser etc, og må ha fys hjelp til å få rettet opp dette. Bor du i oslo? jeg går hos ute imhof, og betaler 300kr gangen. Jeg var hos henne 2 ganger etter første behandling hos manuell terapeut (gratis behandling), men min har hatt tilbakefall et par ganger så vi har vært der flere ganger.
77modell Skrevet 28. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2007 Nei vi bor litt uttenfor Ålesund. Hørte om ei no i kveld som hadde 2 unger med det, de hadde vært flere ganger i oslo+ at de skulle til england for behandling i flere uker! Er det "så" alvorlig da? kiropraktoren sa ho var oppdaga litt seint, men det er vel relativt hvor alvorlig det er?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 nei det er relativt, og flere grader:-) leste de andre svarene, og noen har det nok så lett at de kan bli bra av seg selv. Men andre møter bare motstand hos uvitende helsepersonell, og jeg vet at flere har reist til oslo for å få behandling her. Mange som sikkert ikke har oppdaget det før barna er store (over 5 år tror jeg, da kalles det kidd), og da er det nok verre å gjøre noe med. Står liste over behandlere på kiss-kidd.no, kanskje noen i ålesund som har erfaring med dette, du ev kan prøve hvis du ikke er fornøyd etterhvert. Lykke til:-)
Mayken Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Ina har/hadde kiss. Leste meg opp om det selv og oppsøkte hjelp på egen hånd. Hun ble forløst med vakum og jeg hadde noen tanker i bakhodet om at jeg hadde hørt noe om fare for å få nakkeproblemer av dette. Hun hadde kolikk de første mnd med mye gråt og lite søvn. Var i hvertfall det de sa på helsestasjonen. Jeg gikk til fysioterapaut på den tiden, og spurte han om han hadde hørt noe om nakkeproblemer på små barn. Han hentet en kollega av seg som er manuellteraput og spesialisert på barn og kiss. Han gav med navnet på internettsiden til kiss-kidd, og sa at jeg kunne ringe han hvis jeg syntes at det stemte med mine observasjoner. Var mye som stemte, ringte og fikk time. 3 behandlinger og oppfølging av fysioterapaut senere og Ina er frisk. Vet ikke hvilke tilbud dem har i Ålesund, kommer derfra selv, men bor i Drammen og her er det i hvertfall et veldig fint tilbud. Kjenner jeg deg kanskje? Kanskje du vil komme på besøk og få undersøkt nurket ditt i samme slengen? Eller jeg kan jo godt forhøre meg med manuellterapauten vi bruker om han har noen å anbefale i nærheten av dere? Semd meg en PM hvis du er interessert da.
Magga77 Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Hei! Min gutt ble født med ks i februar i år. Han begynte å grine før kroppen var ute og skrek sårt de 5 første månedene. Ville bare ta den ene puppen,gulper enormt, kolikk, vondt ved berøring, sov veeeldig mye, slapp, lite aktiv, ville ikke ligge på magen eller bade, veldig assymetrisk i hodet osv..... Han hadde et drag i ansiktet som viste smerter lang vei! Ingen lege, helsesøster eller barne spesialist kunne hjelpe meg, for det var ingenting galt... Jeg hadde hørt litt om kiss, bla av en fys. gutten min begynte hos da han var 1 mnd gammel og leste på Kiss-kidd.no, det var min gutt som var beskrevet der!!!! Ringte Fysioterapi avdelingen på Ahus og fortalte om gutten min, fikk time 1 mnd. senere, trengte ikke henvisning engang og i tillegg er det gratis. Vi var hos Bjørn Helgar(manuell terapeut). Han undersøkte gutten og gjorde noen grep i øverste nakkeledd, gutten hylte (!!!!!!!)og sov i mange timer etterpå. Gutten var da 5 måneder gammel, før beh. kunne han bare berøre knærne sine,men samme kveld som første beh. beit han seg i tærne!!!! Vi har nå vært der 3 ganger med 1 mnd mellomrom, og han har gjort store framskritt hver gang. Kjører fra Kristiansand til Ahus, overnatter 1 natt på hotell, får beh. og drar hjem igjen, reise og opphold blir dekket av NAV. Vi har etterhvert skjønt det at dette med kiss er et omdiskutert tema. Hverken lege eller helsestasjon hadde hørt om det en gang, så det var ingen hjelp å få! Kan anbefale Bjørn Helgar sine "mirakel hender" på det sterkeste, vi har fått en helt og fullstendig ny gutt og det er deilig å endelig kunne kose seg! Ønsker dere lykke til, håper hun får hjelp fort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå