Knøtte79 med nr2 Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Å huffa meg... Er 37+2 å magen min har streika helt. Får ikke gått skikkelig på do. Er det noen som har noen gode råd? Har prøvd lakris, sviske yoghurt, Biola, Laktulose, druer. Nå tar jeg snart en mini klyx.... Håper på hjelp!! Andre med samme problemet?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 sliter med det samme jeg oxo..veldig irriterende... er i uke 38+3 i dag.. dytter på denne for lurer selv hehe
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Jeg spiser iallefall Havrefras frokostblanding hver morgen, og det holder magen min i sjakk. Heller vel heller mot det motsatte av forstoppelse ved det, men det er iallefall bedre å få det ut tenker nå jeg! Så Havrefras anbefaler jeg i det lange løp, ellers så kan du jo ta idoform? sånn akkutt oppløsning ellers utover det du allerede har prøvd vet jeg desverre ikke om..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 har ikke noe råd som virker umiddelbart, men for meg så virker fiber tabletter og masse vann...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Jeg fikk full forstoppelse for noen uker siden (i uke 25) og måtte inn på sykehuset til undersøkelser da smertene var så store at de gikk ut over babyen. Tok en mini klyx etter beskjed fra sykehuset, ventet i over to timer, men eneste resultatet av den var ekstremt nedpress og ikke noe hjelp for forstoppelsen. Dette er hva jeg fikk beskjed om på sykehuset : drikk masse masse vann, spis masse svisker eller tørkede aprikoser (syns selv at aprikosene funker best),biloa, spis fiber, biola, linfrø,og duphalac, drikke varmt drikke, spise suppe, en kopp kaffe pr dag, og mosjoner/gå tur hvis man orker. Gikk fullt inn for alt dette (prøvde alt!!), og for meg løste det seg etter et par dager. Men nå spiser jeg firkorn pluss m/ekstra rug og en spiseskje linfrø hver dag med biloa på til frokost, ca 10 tørkede aprikoser i løpet av dagen, en dose duphalac og drikker masse masse vann, prøver også å spise lette middager og suppe - etter at jeg begynte med dette har det gått greit. Liker egentlig ingen av disse ingredisensene men vil ikke havne på sykehus pga smerter og forstoppelse igjen!
Vetlemori Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Hei! Mini klyx hjelper nok ikke, fordi forstoppelsen mest sannsynligvis sitter lenger oppe i magen. Prøv Duphalac og drikke masse vann (lunkent)! Lykke til!
KristineH79 Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Duphalac, linfrø og/el solsikkefrø i bla yougurt ol, grovbrød og knekkebrød drikke masse vann og frukt...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Toilax tabeletter funer bra. dosering er en til 4 tbl. De må tas om kvelden. Bør vel ikke ta max dose men de funker. Også er det noen dråper de har på apoteket som du har i et glass vann. Det er ikke lakser olje nei. Disse funker å. Men for meg har redningen gjennomsv.skapet vært Vanlif farris på tom mage. Eller biola på tom mage.
prøvekluten+3små Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 har hatt det slik stooore deler av svangerskapet jeg,og det som har hjulpet meg VELDIG er en fiberrik(sånn knekkebrødlignende liten kjeks) før hvert måltid,samt mye drikke:o) med denne comboen får jeg gått på do hver dag slik som jeg er vant med..uten er det håpløst!
Tulletutta Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 eg baker godt grovt brød, det har eg gjort nesten siden eg vart gravid og har berre tatt litt laksoberal droper ein gang og det var etter eit lengre besøk hos svigers der det kun er er kjøpe brød å få. Så det er mitt beste tips til deg. Men når ein eter så mykje fiber bør ein sørge for at ein får i seg masse drikker. ellers virker det mot sin virkning. Ellers vil ein sterk kopp med kaffe hjelpe godt på og.. Lykke til! Ikkje godt når det er sånn.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 Jeg brukte mini klyx de siste ukene og det hjalp meg....
prøvekluten+3små Skrevet 28. september 2007 #12 Skrevet 28. september 2007 hørt at mye bruk av klyster ødelegger floraen i endetarmen jeg..
Noddy78, en av hver! Skrevet 28. september 2007 #13 Skrevet 28. september 2007 Ser du har prøvd sviskeyoghurt, men hva med bare svisker? Det funka på meg! :-)
Knøtte79 med nr2 Skrevet 28. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 28. september 2007 Tusen takk for alle gode råd Nå får jeg bare teste det meste å se om noe funker! Orker ikkje å ha vondt i magen lenger. Ønsk meg lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå