Gå til innhold

Spørsmål ang pudder og sex!=)=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter vaginal fødsel må man vente før man har sex? jeg har et sting og er ikke sikker på om det er grodd, kjenner det ikke.

Og babypudder (talkum) bruker dere det etter bad for å være sikker på at babyen er helt tør! Vet av noen som gjør deet men på sykehuset sa de at vi skulle bruke minst mulig produkter! kun klut og vann! Når vi har bada lillemann på 4 uker må jeg ha på bleien fort fordi han tisser hele tiden når han er naken! og da er jeg ikke siker på om han er helt tør før jeg har på bleien! Bør jeg bruke pudder eller er det dumt i forhold til allergi osv.. ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies seks ukers venting - jeg veit mange har satt i gang før, men i så fall: bruk kondom for infeksjonsfarens skyld. (Og som prevensjon, for det må du også ha!=)

Jeg har aldri brukt talkum. Og la ham heller tisse ferdig (husker hvordan det var) og så vasker du med vann/klut, klapper tørt med mykt håndkle og lar ham ligge (evt med ei bleie under) og lufttørke litt. Brett foldene på lårene etc tilside etter bad (hvis du har et barn med folder, da, mine har definitivt hatt det) så det kommer luft til - blås tørt om nødvendig - for det kan så lett danne seg sår i foldene om de ikke er tørre før han kles på. Ikke bruk pudder.

Men HVIS /NÅR han får sår inne i foldene: ikke fortvil, men bruk Calendula krem! Du er ikke en dårlig mor - eller så er vi alle like dårlige, det er helt vanlig at det skjer en gang eller to, siste ungen min hadde det i halsfoldene og bak øret, men det ser fryktelig ut og man kjenner seg ubrukelig.

Skrevet

jeg sydde også bare ett sting,begynte å ha sex igjen etter 3 uker,men bruker kondom..

Skrevet

Bare et tips ang pudder, bruk potetmel! Funker superbra og ikke fare for allergiske reaksjoner.

Skrevet

Vi brukte aldri talkum, men noen syns det er greit. Det man derimot MÅ huske på er at man skal ikke bruke takum noe sted som kan bli vått, som i bleieområdet, under haka eller ved hendene. Talkum klumper seg når det blir fuktig og kan inni en hudfolde skape stygge og vonde sår.

Og uansett, om babyen er bittelitt fuktig feks på rumpa når du kler på bleien så er jo faktisk bleien laget for å trekke til seg fuktighet, så babyen merker ikke forskjell om det er noen dråper fra badevannet eller litt tiss for å si det slik.

Skrevet

oy... det er i lysken, under haka og armene jeg brukte det nå...:/ etter badet

Skrevet

Dropp i lysken og under haka. Babyer har ikke svetteproduksjon som oss, så under armene, på lår, rygg og mage går det fint. :-)

Skrevet

Men da kan jeg jo bare la han lufttørke=) grunnen til at jeg brukte pudder var fordi jeg ikke rakk å få han tør i lysken osv før han tissa igjen=)

Men da tørker jeg kjapt og setter på bleien og lar resten lufttørke;)

Er jo sant som det sies her, at babyen ikke merker forskjellen på noen dråper badevann og tiss;)

Skrevet

Seksukersregelen (for sex) har de gått bort fra nå. Nå sier de at du kan ha sex akkurat når du måtte ønske, selv samme dag som du har født (hjælp).

Skrevet

et lurt triks for å tørke på sånna "valkete" plasser er å tørke først med vanlig håndkle og så en sånn gassklut/tøybleie..

den trekker så veldig godt til seg fuktighet

Skrevet

He, he... Jeg ble litt satt ut av overskriften din jeg. Pudder og sex hører ikke helt sammen liksom... Måtte se hva resten var.

Om du ikke kjenner stinget er det nok borte og sex kan du ha akkurat når du føler for det selv, bare husk å bruke kondom om du fremdeles har renselse (infeksjons fare).

Hadde ikke brydd meg med å bruke pudder. Slasken min på 3 uker tisse nesten hver gang jeg skifter på han, deilig med frisk luft hi,hi :-)

Lar han tisse ferdig også vasker jeg litt og tørker og setter på ny bleie. Når han først har tisset så er han jo ferdig for en liten stund.

Lillebroren min klarte å tisse i do da han lå på stellebordet!! he,he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...