Gå til innhold

Epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på jordmødre og hørt om andre fødsler. For meg så virker det som at de som tar epidural har veldig enkle fødsler i forhold til de som ikke tar. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

det ser ut at det er veldig mye snakk om epidural her i dag..:)

jeg har selv ingen erfaring med fødsel og bruk epidural ennå ( venter førstemann nå i disse dager ), men vet ganske mye om selve epiduralen pga jobben. Men ikke det var spørsmålet.

Jeg tror ikke vi skulle henge oss så mye opp i det at å få epidural er nesten garanti på enklere fødsel.. det er nok like individuelt som hver graviditet og hver fødsel i seg selv. Virkning akkurat i fødselen kan jo variere , vi har forskjellige smerteterskel, selve fødsler kan jo være veldig forskjellige, veldig enkle og veldig kompliserte, barn små og store.. og ikke minst kan det være forskjell på det hvordan epidural er satt inn, for selv om den er lagt inn helt riktig og ligger der den skal , så virkning kan jo variere, når fødende snur på seg, går litt osv..

tror det er best å ta det med forbehold, og ikke innstille seg at det skal være så mye bedre med epidural, eller så forferdelig uten , så blir man kanskje ikke så skuffet om noe ikke virker helt optimalt. Det er jo vondt å føde uansett, det må vi alle være forberedt på, og ta det som kommer.. vi gjør jo det ikke så mange ganger i livet, til tross alt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...