Gå til innhold

ble litt usikker nå...

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skrev istad om gutten min på 2,5 mnd som er fokjølet og pottetett i nesa og så har han fått sånn gul gugge på øynene så øyet hans er igjenklistra når han våkner... noen skrev at de hadde fått øyerdråper for det., og mamma mente at jeg burde få noe for det...

og så har de selvfølgelig gått hjem tidlig på HS idag. så hva gjør jeg? er det akutt? eller kan man vente til mandag? blir så usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta han med på legevakta du. Har sett folk sitte på legevakta med unger med øyekatar. Høres ut som det er det han har ja

Skrevet

både i forbindelse med øyebetennelse og forkjølelse. Min barnelege anbefaler sterkt å alltid prøve å dryppe morsmelk i øyer/ører først, for så å ev senere bruke dråper om det ikke går bort i løpet av et par dager.

Skrevet

jeg vet ikke hva som gjelder for så små unger, men det jeg har lært i bhg jeg jobber, er at nå sier legene at man helst skal unngå de dråpene. så lenge det ikk er veldig plagsomt og plager ungen. man skal bare vaske når det kommer gult, men en varm klut med vann..

jeg hadde nok ringt til legevakten, bare for å spør liksom, om de mener dere burde komme inn... tror ikke jeg hadde giddet å sitte på legevakten i evighet pga det.

Skrevet

Som hun over skriver! Ville ringt legevakten å hørt!!!

Skrevet

Jeg behandler alltid slike infeksjoner med svart te; trukket og avkjölt. Dypp bomull og vask bort forsiktig, fra ytre öyekrok og innover.

Dette har tatt knekken pà mang en begynnende öyekatarr pà mine unger, er veldig effektivt.

Husk à ikke dyppe bomullen oppi teen igjen etter vask, men ta ny bomull hver gang.

Skrevet

takk for svar jenter! jeg ringte til legevakta, de sa at jeg skulle tørke rent med vann på klut, utifra og inn mot nesa liksom. de vil helst ikke behandle det på så små barn hvis det ikke er nødvendig. skulle kontakte lege igjen hvis øyet ble røtt og irritert. så da slapp vi å sitte på legevakta :o)

Skrevet

Har du dryppet i morsmelk? Det fungerer faktisk ofte ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...