Gå til innhold

ut en kveld når baby er 2,5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere gjort det? han tar flaske noen ganger, har ikke prøvd når han er veldig sulten. Pappaen har sagt seg villig til å passe, så jeg kan feire bursdag. Tror dere at det går greit? når kan jeg amme etter en fuktig kveld. Er det greit på morgenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte helsesøster da hun var på hjemmebesøk ang når jeg kan begynne å amme igjen etter en kveld på byen...hun sa hun likte å ha null promille(altså å amme når all alkohol er ute av kroppen) som en regel, spes de første månedene da babyens nyrer ikke er så sterke.Så hun anbefalte å pumpe og heller gi på flaske, for sikkerhetens skyld. Men så nevnte hun også at de holder på å forske litt på dette, og at noen forskere mener alkoholen går mye raskere ut av morsmelken enn tidligere antatt...men dette turte hun ikke å store helt på enda. Nå er lillemor her bare 13 dager, men når jeg skal ut på byen så tror jeg heller at jeg pumper og gir flaske, enn å ta noen sjanser...=)

Skrevet

kommer ann på hvor mye du drikker.

jeg var ute forrige helg (gutten er 2 1/5 månede), drakk bare 4 lettøl og en liten drink og jeg ammet om morningen i 9-10 tiden. Da hadde jeg ikke promille. Var promillekontroll når jeg kjørte hjem om morningen, så jeg vet jeg ikke hadde promille)

Gutten var hjemme og koste seg med pappaen og spiste seg god og mett på flaske.

Hadde pumpet litt dagen før og samme dag, og hatt litt mme i reserve.

jeg skal ut igjenn denne helgen (ikke drikke, bare kos) og pappaen skal kose seg hjemme med babyen. han gleder seg :o)

rekner med min kvote er brukt opp da :o)

Skrevet

Selvfølgelig skal du kose deg!!!;)

Vi er fortsatt mennesker som kan gå ut innimellom selvom vi har fått barn. Vi elsker barna like høyt selvom vi koser oss litt. Er jo ikke snakk om å gå ut hver helg lissom.

Kos deg på bursdagen din og la pappan ta vare på knøttet;)

Gratulerer med dagen forresten;)

Det er viktig å gjøre none ting som vi liker for å være gode mødre. Vi må jo ikke gi opp hele livet vi hadde før;)

Skrevet

ut å kos deg! det skal jeg i kveld! mini får flaske i natt hvis han skulle våkne å ville ha...sover stort sett gjennom, men hender jo at han vil ha.. ammer ham på morgenkvisten, er jo ikke sånn at jeg drikker meg dritings akkurat. jeg har som regel at kjørbar=ammeklar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...