dione Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 hva synes dere om å få blomster sendt hjem til dere?
dione Skrevet 28. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 28. september 2007 jeg lurer fordi venninen min nettopp mistet sin far, og jeg har så lyst å vise henne hvor trist vi synes dette er, men samtidig vet jeg at ikke alle setter pris på blomster. Gave til kreftforeningen har vi allerede gitt
Cat.68 Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Vi mistet sønnen vår i 6 mnd. Vi fikk masse blomster og det satte jeg veldig stor pris på. Men det er ganske individuelt kan du ikke høre med noen som kjenner henne godt om hva de gjort?
Gjest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Jeg ble veldig glad for alle blomstene vi fikk da mamma gikk bort. MEN det ble veldig mye buketter og ikke alle har 20 vaser stående tilgjengelig. Derfor gir jeg alltid bort en potteplante som man kan ha glede av lenge. Orkide er min personlige favoritt:) En bok med dikt om sorg o.l. er også fint forresten....
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Er det en god venninne? Når det er bekjente så ser jeg alltid etter hva det står i døds annonnsen i avisa - der står det for eksempel istedenfor blomster ønskes en gave til.... Min venninne mistet sin mamma i brystkreft i sommer, og der stod det at istedenfor blomster ønskes en gave til brystkreft forskning eller noe lignende.. Da jeg var på besøk til henne etterpå, hadde jeg med en liten engel ( hun er så glad i engler). Dette for at dem ikke ønsket seg blomster, men også fordi den engelen har hun resten av livet, blomster visner. Jeg syns det er koselig at noen bryr seg når noen man har kjær går bort. Da jeg var yngre mistet en gutt i klassen min mammaen sin, der vet jeg at venner og familie kom med mat, og hjalp til med ting dem trengte hjelp til.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Mistet pappa for 2,5 år siden. Syns det var kjempekoselig/snilt å få blomster hjem av venner og jobben. Var liksom ett tegn på at folk brydde seg, men enda bedre var det med dem som kom innom en tur og tok seg tid til å prate og gråte sammen med meg. Er dem jeg husker best fra den tiden.
Octopus Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Da mamma døde for 5 år siden skrev vi i annonsen at vi ønsket en gave til kreftforeningen istedetfor blomster. Fikk en del blomster likevel (av arbeidskollegaer o.l) og det syntes jeg var koselig. Var godt at noen viste omtanke.
Koala *g07* Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Da jeg mistet pappa for 7 mnd siden satt jeg virkelig pris på blomster. Følte folk brydde seg, og slik som ei anna ei sier her, at de kom innom var nesten enda bedre. Man har det vondt i sorgen, og ikke noe er så godt som når folk viser at de bryr seg om en. Bare en sms gjør godt. Ikke alltid det er godt å snakke i tlf. Jeg følte det i starten at jeg bare kom til å begynne å gråte. Men vi er alle forskjellig. Et besøk er jo å anbefale, komme på døra med blomster. Det gjør som sagt utrolig godt bare at folk viser de bryr seg. Det er ikke mye som skal til.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Mistet pappa og en liten gutt i dødfødsel. Blomster varmer veldig! Men som en skrev, så kan det bli for mye og. Hva med å sende et kort nå, som viser at du tenker på henne? Så kan du kjøpe en blomst om noen uker? Begge gangene følte jeg at alle hadde "glemt" det når begravelsen var over og blomstene var visne. Kanskje da man trenger det som mest, å vite at noen fortsatt tenker på deg.....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 Ikke jeg, men venninna mi mistet mannen sin. hun fikk en del blomster som hun jo satte pris på. Men hun fikk også en del gavekort på nettopp blomster som hun syntes var veldig fint. Da kunne hun kjøpe både blomster hun selv ønket hjemme, men også mer varige stauder til å sette på grava når de fikk steinen opp. Blir fort enormt mye med det samme, også når blomstene visner blir det så tomt om du skjønner, så kanskje gavekort på blomster, en liten bok og et pent kort kan være fin gave.
It's all about me Skrevet 28. september 2007 #12 Skrevet 28. september 2007 Akkurat når det skjedde var blomster koselig det, men det de var fort glemt når de hadde havnet i en vase. Men oppsatser og potteplanter som varte mer enn noen dager var bedre. De blomstret fremdeles og var fine når ting hadde begynt å roe seg litt og en skulle begynne på hverdagen igjen. Så gå heller for noe som varer lengre er mitt tips.
lenej :o) Skrevet 28. september 2007 #13 Skrevet 28. september 2007 jeg blir alltid glad for blomster. men de dør jo.. så hadde blitt glad for en orkideé. det har jeg aldri fått, så.
gerd Skrevet 28. september 2007 #14 Skrevet 28. september 2007 Vi hadde huset fullta av blomster da mamma døse. Det var mange fine, men vi hadde heller ikke nok vaser. Tror vi hadde femti buketter hjemme.... Det er veldig fint å føle at folk tenker på oss, men det går jo an å gi noe når de andre er begynt å visne så holder de seg lenger?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 28. september 2007 #15 Skrevet 28. september 2007 Jeg syntes det var veldig hyggelig å få tilsendt blomster i en sånn stund...
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 28. september 2007 #16 Skrevet 28. september 2007 Jeg har mistet noen jeg var glad i..... et barn... og vi fikk veldig mye blomster, og etter hvert ble det veldig tungt å ta imot. Men et vennepar kom til oss med et brett med ferdigsmurte rundstykker og det var bare så utrolig deilig. For lage mat var det siste vi tenkte på.... Kanskje det hadde vært noe? gryterett, rundstykker eller noe som man kan varme opp.... Bare et tips....
Gjest Skrevet 28. september 2007 #17 Skrevet 28. september 2007 ja jeg ville gitt en potteplante,som hun første sa...pga vasene blomster er en veldig fin gest!
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 28. september 2007 #18 Skrevet 28. september 2007 Jeg syns det var koselig med blomster, og kort har jeg tatt vare, hender jeg titter på de også innimellom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå