Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Vi er i en situsajon der jeg misstrives på jobben. Min sjef er fortsatt sur (selv om han ikke sier noe) på at jeg var gravid når jeg begynt i jobben. Jeg får ikke avspasere opptjent tid, jeg henger etter lønnsmessig, jeg blir holdt utenfor når ting skal avgjøres. I det hele tatt, grenser til mobbing. personalpolitikk på jobben finnes ikke. ingen goder, jobben bare krever, og gir lite tilbake. Mannen min har en jobb der han har masse mulighter, goder og bra lønn. Hvis vi prioriterer hans jobb har han mulighet til forfremmelser, bedre lønn, mer bonus og goder. Da er det snakk om at jeg henter/bringer mest, lite overtid, mest hjemme når han er syk mm. jeg har lang utdannelse, og sliter med å aktivt prioitere mannen min sin jobb av prinsipp. Men jeg tviler på at det blir noe bedre på jobben min selv om jeg prioriterer den(men hvis jeg ikke prioriterer den blir det i hvertfall ikke bedre). Jeg søker jobber, men vasnkelig å få noe bedre. Jeg tenker også at det aknskej er vanskeligere for meg å få ny jobb hvis jeg ikke prioriterer denne (rykter går fort). Så, hva gjør vi fram til jeg får ny jobb? hva ville dere gjort. Og kan noen legge den ut på skravle?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Jeg må bare si jeg kjenner meg veldig igjen. (Vil derfor ikke legge den ut på skravle for deg). I vårt tilfelle har vi prioritert mannen min sin karriere i noen år, fordi han har hatt veldig gode muligheter og liker å jobbe hardt, mens jeg har et noe lavere ambisjonsnivå. Derfor har han en super jobb nå med god lønn osv, men jobber masse også. Jeg ønsker nå å satse litt mer, ihvertfall slik at jeg får en jobb jeg trives bedre med og hvor jeg kan utvikle meg videre. Må si jeg ikke helt vet hvordan dette skal gå opp, men jeg tenker at jeg ikke kan sakke mer akterut til fordel for mannen min. Derfor prøver jeg å få ny jobb, og mannen min er innstilt på å jobbe litt mindre/mer hjemme på kveldene slik at han kan hente eller levere. Han er jo allerede i en god jobb og må kunne ha barn han og, sånn tenker jeg. Litt vanskelig å gi deg råd, men er det mulig for deg å snakke med sjefen om evt. redusert tid? Spørre om han er fornøyd med din innsats slik det er i dag, si du ønsker at alle parter skal være fornøyde. Så får vi bare håpe vi begge får ny jobb snart.
Rut Bram Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Jeg ville tatt saken opp med hms- eller personalansvarlig på arbeidsplassen min! Sånn som du beskriver det skal det ikke være - og hvis ingen tar tak i sånne situasjoner vil de ansvarlige jo bare fortsette i samme gamle leia...!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå