Gå til innhold

Hva mener dere - tid for nummer to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en herlig gutt på 17 mnd. Den første tiden var tøff pga kolikk, klarer ikke helt å glemme følelsen av fortvilelse og avmakt.

Nå har ønsket om en ny baby meldt seg men gruer meg litt til ny graviditet, fødsel og de første tøffeste mnd uten søvn osv.

Fikk ryggproblemer og måtte ha hjelp til å ta hånd om han i 8 ab permisjonens 11 mnd.

Er mye bedre nå, men blir nok aldri helt bra. Legene sier at en ny graviditet ikke er farlig men at "løfteperioden" igjen kan bli vanskelig dersom ryggen trøbbler seg igjen.

Vi er begge passert 30 og er ganske sikker på at vi ønsker i hvert fall et barn til. Ønsker at mini ikke skal være helt alene i denne verden om det skulle skje oss noe.

Vi har gode jobber og en god økonomi. Jobber fullt begge to og mini er i bhg.

Nå melder ønsket seg om en til, men klarer ikke helt å slippe tvilen og bekymringen om hvordan det skal gå.

Hva sier dere? Hoppe i det? For eller i mot?

Blir kjempe glad for mange tanker og synspunkter fra dere jenter.

Føler for å være anonym nå :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det vel egentlig lett med førstemann jeg, så vanskelig å gi noen råd. Uansett har jeg ikke lyst til at lillegutt sakl være enebarn. Er det selv, og ser at det er litt ensomt nå nar jeg er voksen. mannen min har 2 søsken, og selv o de ikke har så mye kontakt har de liksom hverandre.

Skrevet

det er fint med søsken og i småbarnsperioden kan det være greit at de er nære i alder, det gjør det jo lettere å planlegge familieaktiviteter som begge barna har glede av. det er ikke så morro med Kaptein Sabeltann når man er 13 år ; )

for din del tenker jeg at jo yngre kroppen er jo bedre takler den graviditet og fødsel......

hvis du blir sykmeldt under permisjonen får vel din mann ta ut hele permisjonen? jeg tror det er slik......

det virker jo ikke som legene har noen argumenter for at du bør vente da de sier at du ikke kan regne med å bli helt bra...... bedre før enn senere tenker jeg.

lykke til med valget!

Skrevet

Tusen takk til dere begge .-)

Kan legge til at nummer gutten vår har vært stor og tung helt fra fødsel. Vi håper i så fall på en lettvekter nå....

Skrevet

Kan dessverre ikke gi deg noen råd basert på erfaring, men sånn umiddelbart tenker jeg vel at om begges ønske om flere barn er så stort ville jeg nok prøvd. Du sier at "løfteperioden" kan bli lang, men er den ikke kanskje verdt det når du kan tenke tilbake siden?? Bare noen tanker fra meg:)

Skrevet

Hadde et forferdelig hardt svangerskap med nr 1 her...men nå blir vi prøvere denne mnd...jeg får bare hoppe i det tenker jeg...jeg kommer heller aldri til å bli helt frisk, forrige svangerskap utløste fibromyalgi....og har sikret meg mye bedre m neste svangerskap....

Jeg syns dere skal bare hoppe i det, så lenge begge er klar over følgene og at du eventuelt trenger mye hjelp....lurer du på noe angående støtte man kan få i svangerskapet og etterpå kan du bare spørre meg....:)

Lykke til:)

Skrevet

hvis dere har lyst på flere på flere barn så ville jeg bare hoppet i det... jeg har en jente på snart 17 mnd og hun blir storesøster mnd hun fyller 2 år. hun sover fremdeles ikke hele natten igjennom..eller hun gjorde det i natt..deilig.. men våkner som oftest 1-3 ganger om natten. og kan holde det gående i 1-2 timer...så vi er sliten ja... men vi fant ut at engang så må de jo ordne seg... på dagen er hun den blideste jenten du kan tenke det..

såjeg tror nok det ordner seg jeg..;)

Skrevet

Tusen takk for mange positive og støttende svar :-)

Blir helt varm om hjertet jeg! Og så er jeg glad for at de fleste mener at det er bare å hoppe i det. Det er vel det jeg innerst inne ønsker. Kan jo ikke ta alle sorger på forskudd....

Tusen takk igjen!

Skrevet

Og ekstra tusen takk for at jeg får komme tilbake å spørre deg lailaelin !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...