Gå til innhold

Herregud, er det dette som kalles full barnehagedekning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert!!

Jeg skulle egentlig begynne på skole i høst, men eneste plassen jeg fikk tilbud om var langt unna her vi bor. Jeg er alene og har ikke bil, bussen til denne avsidesliggende barnehagen gikk så sjelden at jeg ikke hadde klart å rekke skolen om morgenen eller hentet henne i tide på ettermiddagen.

Det endte med at jeg sa fra meg skoleplassen, må være hjemme og leve av OS og kontantsstøtte.

Men nå har jeg fått tilbud om plass i en barnehage kommunen har opprettet for å fange opp alle de som ikke fikk plass. Oppstart der er 1.november, og alikevel skryter de av at ja her er det full barnehagedekning!

Hva faen hjelper det meg nå? Jeg kan ikke begynne på skolen 2 1/2 mnd forsent..

Som ikke dette var nok så spurte jeg om hun kunne gå der 1 dag i uka, men nei jeg hadde søkt om 100% plass. Om hun fikk 20% plass, hvem skulle fylle opp de resterende 80?

Det er ingen andre her som er hjemme med barn på hennes alder, hun får jo ikke lekt med andre barn! Jeg mener det er viktig for sosialiseringen, men har har ikke råd til å sende henne i barnehage nå. Jeg fant ut at jeg så vidt kan klare det som trekkes av KS ved en dag pr uke i BH, men nei det passet ikke de..

Er det virkelig riktig å kalle dette full dekning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

se positivt på det, du får være lengre sammen med barnet ditt!! Utdanning går an å ta siden.

Sosialering ja...men det er ikke bare i barnehagen det går an. Oppsøk åpen barnehage, sett lapp på butikken om det er flere som trenger lekekammerater, gå tur til lekeplasser rundt omkring.... etc

Det er jo tull det der at barnehagen er eneste sosialiseringsarena. Ettersom du får kontantstøtte er barnet ganske lite, og dermed stor utbytte av å være hjemme.

Skrevet

Men hvis barnet ditt har fått barnehageplass, kan ikke du prøve å få deg jobb et halvt eller helt års tid, for så å begynne på skolen igjen etterpå? Da går det jo lettere rundt økonomisk også. Sånn ville jeg løst det...

Skrevet

Tja, si det? Du har i det minste fått plass. Her er det ingen plass i sikte et år etter vi egentlig ønsket å starte! Full barnehagedekning er ikke definert slik at alle skal få plass akkurat der de ønsker akkurat når de måtte ønske. Vi må være fleksible vi også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...