Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg er så frustrert!! Jeg skulle egentlig begynne på skole i høst, men eneste plassen jeg fikk tilbud om var langt unna her vi bor. Jeg er alene og har ikke bil, bussen til denne avsidesliggende barnehagen gikk så sjelden at jeg ikke hadde klart å rekke skolen om morgenen eller hentet henne i tide på ettermiddagen. Det endte med at jeg sa fra meg skoleplassen, må være hjemme og leve av OS og kontantsstøtte. Men nå har jeg fått tilbud om plass i en barnehage kommunen har opprettet for å fange opp alle de som ikke fikk plass. Oppstart der er 1.november, og alikevel skryter de av at ja her er det full barnehagedekning! Hva faen hjelper det meg nå? Jeg kan ikke begynne på skolen 2 1/2 mnd forsent.. Som ikke dette var nok så spurte jeg om hun kunne gå der 1 dag i uka, men nei jeg hadde søkt om 100% plass. Om hun fikk 20% plass, hvem skulle fylle opp de resterende 80? Det er ingen andre her som er hjemme med barn på hennes alder, hun får jo ikke lekt med andre barn! Jeg mener det er viktig for sosialiseringen, men har har ikke råd til å sende henne i barnehage nå. Jeg fant ut at jeg så vidt kan klare det som trekkes av KS ved en dag pr uke i BH, men nei det passet ikke de.. Er det virkelig riktig å kalle dette full dekning??
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Kan du ikke få dagmamma i mellomtiden?
ragna Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 men om du er aleneforsørger får du vel dekket litt av bhg-opphold? eller er jeg helt på viddene? kan du ikke starte opp med litt lesing hjemme i mellomtiden? du klarer fint å hente deg inn de to mnd om du bare gjør litt forarbeid på hjemmefronten først.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Tror ikke det er økonomisk dekning hun klager på.
RundLurt? Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Jeg skal starte barnehage, men mangler foreløpig ett barn for å kunne få starte, så kom hit med hun du, har høgskole i nærheten og!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 HI, jeg kom i samme sitvasjon som deg. bare at når jeg fikk en barnehageplass langt borte som jeg ikke kom meg til så skrev jeg et langt brev til kommunen. der jeg forklarte mye av det du skriver ovenfor. det med og gå ett år ekstra hjemme på OS osv. så fikk jeg helsesøster til og skrive et brev, om at småen hadde godt av og komme i barnehage siden jeg var alene og han trengte og møte barn og folk. så dro jeg ned og forklarte problemstillingen for dem, med brevene og bevis på at jeg var enslig forsørger. 2 dager etter hadde jeg barnehageplass. venninna mi som bare gikk ned og forklarte som er i sammesitvasjon har enda ikke fått barnehageplass i nærheten, selv om barnet hennes er 1 år eldre en mitt. poenget er det, lønner seg og stå på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå