Mille** Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Når barnet kan sitte selv kan man begynne. ) Min eldste begynte da hun var 15-16 mnd, nr 2 har enda ikke villet sitte på potte, hun ble nettopp 2 år.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Vi begynte når småen var 2,5 år. Bare litt på gøy på dagtid, liksom. Hadde truse på noen timer for dagen. Han syntes det var stas, så det ble lengre og lengre perioder på dagtid. Hadde veldig få uhell egentlig, for vi satte ham på potten hver halvtime i begynnelsen. Han har vært veldig flink! Tok ikke lang tid før han var helt tørr både på natt og dagtid.
Tante_Sofie Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Fikk BAM (13 til 14 mnd) i går og der var det anbefalt fra 1,5 år, ingen vits før det...men husker ikke begrunnelsen...
Tuttalutta Skrevet 28. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2007 Takk for svar :-) Minsten her er snart 22 mnd og jeg tror vi skal begynne så smått.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Her er snuppa akkurat blitt 21 mnd og hun bæsjer stort sett alltid i do.. Og tisser i do også. Hun tisser i bleia også, men det blir mindre og mindre. Fikk et råd av en psykolog at man burde ha startet en stund før man kom i trassalderen. Men det er jo så mye fem og tilbake.
Tuttalutta Skrevet 28. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2007 Så flink hun er! Er det dere som ser at hun skal på do, eller sier hun det selv? Hvordan forklarte dere hva doen skal brukes til?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 Hun sier ikke når hun må på do, men vi spørr henne. Og da svarer hun som regel ja, og når vi kommer på do da så enten tisser eller bæsjer hun. Sier hun nei, går vi ikke på do. Og om hun tisser da vet jeg ikke, men hun bæsjer iallefall ikke. Vi har ikke forklart noe særlig, det eneste vi har gjort i forklaringsøyemed er å leke å få henne til å presse(når hun skulle bæsje) mens hun sitter på do. Men dette har hun skjønt selv, hun tisser ofte med en gang hun kommer på do(slik vi gjør). Når det gjelder avføring så sitter hun gjerne litt å venter litt før hun begynner å trykke. Og hun vet selv når hun er ferdig, for om det tar litt tid før hun begynner å trykke kan vi spørre om hun er ferdig. Da svarer hun nei, og så trykker hun kort tid etter(og det kommer resultater), svarer hun ja får vi tørke og da kommer det heller ikke avføring i bleia heller. Men vi har brukt lang tid der inne, og hun har aldri blitt presset til å sitte der. Og hun har noen få leker eller en bok hun har når hun er på do. Gjør det til en hyggelig stund og det hender rett som det er at hun sitter i et kvarter. Men hun koser seg da, og bruker tid på å bæsje osv.
tre små... Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 største går på do.. er 2 1/2 år.. så da skal minste gå på potta;) ho er bare 14 måneder da... men lar ho få lov så lenge ho har lyst.. drar i klærne for å få de av og viser at ho vil på potta og da tisser ho stort sett... er nok lenge til ho kan slutte da.. men skader ikke så lenge ho syns det er morsomt. 22 månder syns jeg og er en grei alder å starte på.. startet tidligere enn det med nr 1.. ho bæsja på potta hver dag en perioder rundt 1 1/2år...
hurra og hei! Skrevet 29. september 2007 #10 Skrevet 29. september 2007 Jeg var pottetrent noen måneder etter at jeg fylte ett selv:) Men de sier at ungene ble tidligere pottetrent før, for bleiene var ikke så behagelige og tørre da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå