LRMG Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Synes gutten min er så utrolig slitsom om kveldene nå. Hvis han får bestemme, så ligger han ved puppen non stop. Han sovner av og på, kikker seg litt rundt en kort stund, men så vil han ha mer. Føler rett og slett at han er sulten, og at jeg ikke har nok melk. Resten av døgnet velter melken ut, og han legger på seg i turbofart, så det er ingen fare sånn sett. Men det er slitsomt for hjemmelivet, og han får liksom ikke noe forhold til pappan sin, fordi han bare vil die hos meg når han er hjemme. Er det ok å gi en flaske med melk jeg pumper ut om morgenen, litt utpå ettermiddagen, slik at resten av dagen ikke blir fullt så plagsom for alle parter? Vet jo om dette med lite, men fet melk om kvelden, og tenker at jeg kanskje ikke bør forstyrre den syklusen, pluss at det at han dier så mye på kvelden kanskje er viktig for å opprettholde rett melkeproduksjon? Blir veldig glad for svar!
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Tja... Hva skal man si... Jeg har d samme problemet med Stinalille, og ønsker av alt i verden at hun blir stabil på flaska, slik at jeg kan pumpe/gi mme innimellom når hun er som mest masete på kveldene. Det funker noen ganger, og da er hun en helt annen unge. MEN, d som skjer er jo som du sier, at produksjonen synker. Men d nytter å pumpe da Jeg ga henne begge puppene først, så flasken. Dermed sovna hun ganske tidlig, og lenge før meg. Måtte da pumpe før jeg la meg, så d ikke skulle gå altfor lang tid mellom måltidene hos meg. Du må nesten velge selv, vil du bruke flaska og få litt kveldsro, eller vil du amme hele kvelden
trollet66 Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Jeg har gitt flaske med mm om kvelden i 4 uker nå og det funker for oss, da får hun ett skikkelig måltid før hun legger seg, og spiser ikke så febrilsk om kvslden av ¨tomme¨ pupper. HUn sover lengre om natten også på den måten, og det er lettere å bestemme leggetiden....
trollet66 Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Men jeg pumper etter at hun har lagt seg og før jeg legger meg, bare så det er sagt, viktig for produksjonen ja, og for min del kunn efå noen timer søvn uten hel spreng!!
Labbetøs Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Så lenge du pumper på kvelden etter at barnet har lagt seg og/eller på morgenen så er det ikke noe i veien for å gi flaske med pumpemelk på kvelden. Du sier jo at barnet legger godt på seg, så da trenger du i hvertfall ikke bekymre deg. Fetmelka får han i bøtter og spann uansett. Gi pumpemelk på kvelden dersom det funker best for dere. Ikke noe i veoen med det. :-) NB: Du kan jo gjøre litt mellomting om du vil. Dier han vanligvis to timer omentrent i strekk på kvelden, så kan du jo la han die ca en time og så gi flaska? Da får du litt i pose og sekk. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå