Gå til innhold

Referat ang vending av baby ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle på Buskerud sykehus i dag kl.08.30 og ha vending av babyen våres. Lå først en halvtime med sparkeprøve for og høre hjerteslagene og høre at alt var normalt, så fikk jeg en veneflon og drypp i handa som skulle gjøre at jeg skulle slappe av når de skulle dytte babyen rundt. Men jeg klarte det desverre ikke, prøvde 5 ganger og det var rett og slett helt jævlig vondt. Holdt på og klemme av mannen min hånda.

Så nå skal vi tilbake på torsdag kl.10.00 og se om hun fortsatt ligger i sete, for de klarte nemlig og få rompa hennes ut av bekkenet og det var helt jævlig. Så nå håper vi at hun skal snu seg selv, men jeg kjenner at hunhar gått tilbake i den stillingen hun hadde før. Så det ser ut som det kan gå i mot en setefødsel. Rier er rier sa jordmor eneste forskjell er at det kan ta litt lenger tid med en setefødsel. Da vi skal tilbake på torsdag så skal jeg også på røntgen slik at de måler bekkenet mitt og hodet til babyen. Får er barnet over 4 kg blir det keisersnitt. Men de sier at hun er ganske liten så da håper vi at jeg kan føde vaginalt. Vel dette var ihvertfall et lite referat og det lovet jeg dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du har vært!

Veldig flott med oppdateringer...

Lykke til uansettt

Klem fra

Skrevet

Føler med deg, har selv vært på snuing med nr 2 pga seteleie, og det var jævlig vondt!! Fikk ikke noe avslappende heller! De prøvde 2 ganger men det gikk ikke. Fikk beskjed om at det var meget lite sannsynlig at hun snudde seg selv, hun var ganske stor. Fikk dato for keisersnitt i posten, møtte opp på sykehuset når dagen for k.snittet kom, de tok ultralyd og snuppa lå med hodet ned! Tror det skjedde dagen før, hun styrte værre inni magen min da. Hehe...så det ble vanlig vaginal fødsel på meg med hodet først. ;o)

Lykke til, krysser fingrene for at det samme skjer med deg. :o)

Skrevet

Oj. Ønsker deg masse lykke til, og håper den lille damen snur seg selv :)

Skrevet

Vil bare ønske deg lykketil med fødsel:)

Var selv til setevendig på Sykehuset Buskerud, og fødte jenta mi i sete der.. Jeg vil bare si deg at de er kjempe flinke der, og at vendingsførsøket faktisk var vondere enn selve fødselen:) Du får en kjempe god epidural, jeg sovna faktisk under de værste riene, og våknet av pressriene:) Helt ok å føde en baby i seteleie:)

Masse lykke til:)

Skrevet

Dette er kanskje et teit spørsmål, men hvordan gjør de det? Er det utenpå magen eller må de inn? Altså inn nedentil? For det må jo være kjempevondt og ubehagelig....

Skrevet

De gjør det utenpå... De prøver å dytte babyen opp fra bekkenet, ved å presse hardt ned og opp fra symfysebeinet på en måte... Etterpå prøver de å dytte babyen rundt... Veit ikke om du fikk noen ide om hvordan det fåregår nå... hehe:) Og, ja jeg kan love deg det er GRISE vondt... Føder heller et barn til i sete enn den setevendinga for å si det sånn... hehe:)

Skrevet

Hei :) Jeg fødte min gutt i sete og ville bare si at jeg hadde en flott fødselsopplevelse. Fødselen gikk kjapt og greit og jeg fikk veldig god oppfølging hele tiden! Lykke til, håper alt går greit og at du får en fin fødsel :) Klemmer

Skrevet

Hei!

Jeg skulle føde i sete, men siste uka før termin snudde gutten seg uten at jeg merka det! Og jeg var førstegangs og alt:) Så fatt mot, ting kan snu seg (he he) og en evt setefødsel går nok også bra. Da passer de ekstra godt på dere, vet du;)

Skrevet

åååååååååå det nå ble jeg mye roligere ... det samme med mannen min ... føler jeg kan senke skuldrene og ta mere med ro etter det dere skriver ang setefødsel ... tusen takk jenter ;-)

Skrevet

Lykke til:)

Husker fremdeles hvor redd vi blei da vi fikk vite at gutten var i sete og vi mest sansynlig måtte føde ham i sete. Det hjelper å høre at andre har vært gjennom det samme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...