Gå til innhold

Skifter dere bleie rett etter amming..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på 10 dager bæsjer ofte rett etter jeg har ammet henne. Dette er vel temmelig normalt, men ofte sover hun godt da, og jeg har så lyst til å la henne ligge. Men, føler jeg må skifte på henne, kan jo ikke la henne ligge der med en bleie med bæsj.. Jeg prøver så forsiktig jeg kan å ta henne med på badet for å skifte uten å vekke henne, men det går jo selvsagt ikke an. Hun vokner opp fra god søvn og blir urolig og vil veldig gjerne puppe på nytt. Hun er vel egentlig ikke sulten, men bare urolig over å bli vekt.. Hva gjør dere andre? Skifter dere tvert, eller lar dere babyen sove litt først? Utrolig hva man lurer på som førstegangs da.. ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skifter kun når jeg vet at hun har gjort fra seg, og her er det ikke nødvendigvis rett etter amming. Men hadde det vært rett etter amming hadde jeg skiftet ja. Er ikkeno godt for stumpen å ha avføring smurt utover. Og med lillemor her så er det ofte sånn at dersom hun vil sove, ja da sover hun liksågodt gjennom stell også, eller så faller hun kjapt i søvn etterpå. Er selv førstegangs og lillemor her er 13 dager gammel

Skrevet

Førstegangs her også, men har 2,5 mnd erfaring nå, så jeg tillater meg å gi råd:

hos oss så er det slik at han gjerne bæsja rett etter vi var begynt ammingen, sånn at det passet fint å skifte mellom første og andre puppen. Har lest et sted at dette er ganske vanlig (spiseing setter igang tømming av tarmen), så dere kan jo sjekke om det er tilfellet for dere også?

hadde ikke latt babyen sove med bæsjebleie, for det skal så lite til for å få sår stump da. Og selv om vi har vert heldige og kun hatt et bittelite utbrudd en gang, så lover jeg at det ser helt forferdelig vondt ut, og det er bedre å vekke babyen for å skifte, enn at h*n får sår rumpe.

Skrevet

Dersom ammingen går fint kan du jo prøve å gi henne smokk når hun ber om mat når hun egentlig ikke er sulten. Det har jeg gjort, hadde blitt helt gal(og veldig sår) om han skulle fått sutte i vei på puppen hver gang suttebehovet melder seg!

Skrevet

Har tenkt litt på å begynne med smokk. Hun har et enormt suttebehov.., og jeg føler at hun kun bruker puppen som kos innimellom. Hvor gammel var babyen din da han begynte med smokk? Gikk det greit med ammingen selv om smokken fikk innpass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...