Gå til innhold

I MAGEN MIN BOR DET:

Anbefalte innlegg

Skrevet

en aktiv frisk liten baby.. av kjønn: ukjent. (godt vi allerede har bestilt 3D.. hehe)

Ble satt tilbake 9 dager.. Så termin er endret fra 19. februar til 28. februar.. Ikke at jeg heeelt skjønner at det er mulig.. men men.. Babyen kommer når den er klar den.

Var så gøy å se den lille. Jeg kjente at h*n snudde seg inne i magen, og det var rart å se det faktisk skje på skjermen. Vi så at lille sparket med bena, viftet med armene, tok seg til ansiktet og svelget fostervann. Så at munnen åpnet og lukket seg.

Jeg fikk en ganske hard kynner mens jeg lå på benken.. SÅ de sjekket lengden på ivmorhals med det samme med innvendig UL, men den var heldigvis normal.

Dagens mål ble:

BPD(hode) 45

MAD(mage) 43

Femur(lår) 30

Og med disse målene var jeg kommet til uke 18+3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå, så gøy!

Jeg var også på ul i dag, men jeg er bare 12+6. Ble satt frem igjen èn uke fra forrige ul, så det var fint. Og jammen hadde den lille skrotten vokst på to uker! Vi kunne telle fingre og tær, og han beveget seg så mye at de fikk nesten ikke sett etter det de skulle. Men etterhvert fikk de iallefall målt nakkefolden til 0,5 mm, og sett at nesebeinet utviklet seg sånn det skulle. Babyen hadde fin og sterk puls, og alt så fint ut. Ble så glad for å se at alt var bra, at det kom en liten tåre både hos meg og samboer.

Nå gleder vi oss til ordinær ultralyd, og håper vi får en like fin opplevelse som det du hadde! Vi vil gjerne vite kjønnet, så vi får håpe krabaten er litt mer rolig neste gang, så vi får funnet det ut. :)

Skrevet

Lille i magen var rolig nok til at vi kunen fått se.. Men rumpa vendte ned bot bekkenet mitt og beina var i kryss.. Så det var ikke håp om å se uansett hvor mye jordmor dyttet på magen..

Bare å vente til 3D 20. november og håpe på at babyen sitter bedre til da. :)

Det var virkelig betryggende å få se at alt var i orden i hvertfal.

Skrevet

Det høres utrolig gøy ut! Jeg var på UL på tirsdag og var da 13 uker på vei, så da er det jammen ikke lenge til jeg skal tilbake på ordinær UL. Vi håper også å få sett kjønn, men jeg skjønner at det ikke alltid er like lett å få sett hva som gjemmer seg der inne!

Lykke til videre! :)

Skrevet

Gratulerer med vellykket UL!

Synes det er rart at du ble satt tilbake, vi hadde ganske like mål og jeg fikk beholde termin 19.02. hmmmmmmmmmmmmm, ja ja de kommer når de kommer ;-)

De målte livmorhals hos meg også, og den var normal. Skal tilbake i ca uke 24 pga forrige prematur-fødsel. Er sykemeldt, mest sannsynlig til pemisjon pga kynnerne og bekkenløsning. Jobber du enda?

Skrevet

Hei litajente:

Jeg skal også tilbake, men først i uke 28, pga av forrige prematur fødsel.. 7.desember skal vi tilbake da..

Hva var dine mål i dag da??

Skrevet

Hei Sfinx'n!! :D

Var på UL idag jeg også og jammen meg ble ikke jeg også satt tilbake til 28.februar! :)

Var bare fint her også, men jeg må tilbake på UL den 31 oktober for det viser seg at jeg har en meget beskjeden jente i magen min som ikke likte helt å bli tatt bilde av! ;) hehe... Hvem hun har arvet det av vet ihvertfall ikke jeg!!! hehe........

mine mål var:

BPD: 45

MAD 44

FEMUR: 30

Skrevet

Målene var:

BPD: 48

MAD: 46

FEMUR: 30

Så litt forskjell var det jo, hun mente jeg var 19+4 i dag.

Skrevet

Jeg vet at jeg nå ikke kan se på nedtelling av dagene før jeg er kommet til uke 20 akkurat... Så sånn frem til å nå uke 20 i morgen.. Men enda 1,5 uker til halvveis da.

Gleder meg veldig til 3D i november og ordinær i desember igjen da.. :)

Skrevet

Gratulere med at alt gikk så fint:) Det er en fantastisk opplevelse!

Jeg hadde menstermin 18.02.08 og fikk ultralydtermin 28.02.08..Som du sier, den kommer når den kommer. Hvor skal du til 3D?? Har veldig lyst til å oppleve det også.

Skrevet

Jeg skal til 3D på gjøvik. Selv bor jeg like nord for lillehammer, og her er det ingen, så langt jeg har funnet ut, som har 3D.

Er mjøskirurgene som har dette på gjøvik i hvertfall..

Godt å høre fra deg. Var stille fra deg en stund etter UL, så jeg fryktet det verste. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...