Gå til innhold

Er deres barn dyrevennlig?


*Emma & Mathias*spire i magen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble kanskje litt feil formulert i overskriften, for ingen barn er vel bevisst slemme mot dyr, men heller hardhendte..

 

Men har barna deres godt omlag med dyr, og snille mot de?

 

Emma elsker dyr, alle som går på fire bein, hehe.. Og hun har en sånn utrolig ro over seg når hun er i rom med dyr, og alle dyr kommer til henne også.. Sånn har hun vært siden hun var bitteliten...

 

Det dyre-fanatiske i henne har hun nok arvet fra hele familien, for vi er dyre elskere alle sammen, men jeg var alltid slem mot dyra når jeg var liten, selvom jeg elsket dyr..

 

Jeg så nok mer på dyr som et leketøy da jeg var liten, herjet like mye med de som jeg gjorde mot dukkene mine, til mine foreldres store fortvilelse, uff... :-/

 

Men Emma behandler dyr med stor respekt, og er så rolig og myk mot de..

 

Er barna deres like rolig og snille, eller var det bare jeg som var et monster som liten? Hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

både og ;) snillere nå som hun er over 2 år., Hunden vår har nok fått gått igjennom en del,men vi har alltid tatt henne på det og fortalt at dette kan hun ikke gjøre. Hunden er veldig forståelsesfull merker jeg, for hun kan sette seg på hunden og hun bryr seg ikke. vi har en jente hund da,vet ikke om de har morsinstinkt og forstår på en måte. Men sånn helt generelt så har hun vært veldig snill med hunden,med unntak av episoder.

Skrevet

Mini på snart 2 år er veldig flink med dyr sånn sett.. drar de ikke i halen eller er hardhendt på noen måte.. Han har vokst opp med hunden våres på ni år og de ligger stadig vekk og koser..=)

Skrevet

Eldstemann er rett og slett ikke noe særlig interessert i dyr (skjønner ikke hvordan det er mulig jeg? Trodde alle barn elsket dyr...) så han er jo så absolutt snill med dem siden han helst ikke vil ta på dem. Mellomste derimot eeeeeelsker dyr! g han er ganske rolig og snill mot dem, men kanskje litt vel ivrig for noen dyr sin smak av og til, ikke alle dyr setter pris på å bli kronsik klappet eller få masse klemmer av en 3 åring ;-)

Skrevet

Nå er mini bare 5 mnd så litt tidlig å si..hehe..

Men når verken mor, mormor eller oldemor ikke er så veldig glad i dyr, så blir kanskje ikke han det heller..:-)

 

Er ikke lenge siden jeg kjeftet en dame huden full for at 2 av bikkjene hennes (som var uten bånd) løp mot meg og inn mot inngangen til mormoren min når jeg skulle ut i vogna å se etter mini som sov, OG selvfølgelig våknet av disse j..... bikkjene....Jeg er redd hunder jeg ikke kjenner og denne ene her var spesielt litt aggressiv, så burde absolutt vært i bånd..

Må¨legge til at når jeg så damen sist hadde hun alle hundene i bånd...(best for henne sier jeg....!!!)

 

Nei, håper ikke gutten min vil ha seg noe dyr noengang, da må det i så fall bli gullfisker.....hihi...

Skrevet

pjokken eeeeeelsker dyr, men har blir for glad! så han løper etter kattene til mamma med det største gliset og hyler i vill glede...og det skremmer jo vettet av dem da :) Han må nok bli litt større før han klarer å beherske seg! er bare 18 mnd enda...

Skrevet

Nei, han er ikke noe dyrevennlig. Merkelig, for han har vokst opp med hund og katt her i huset. Han prøver å sette seg på dem, drar dem i halen, løper etter katten, jager henne vekk fra uansett hvor hun ligger...

 

For ikke å snakke om søte små fugler ute. Brøler og løper etter dem og sier han skal skremme dem for de har ikke lov å stå der osv...

 

Blir helt oppgitt, jeg. Han er snart 3 år. Håper han kommer til vett snart. Vi er begynt å straffe ham med time out når han plager hunden og katten..

Skrevet

kan vel ikke si han er så veldig snill mot de ennå :P har 4 katter her nå(passer mammas to, har to selv), og knerten er fem mnd.. de holder seg for det meste unna han, men kommer jo og skal kose meg når jeg har han på fanget... ender ofte med at han tar tak i begge ørene, og drar ansiktet til katten til sitt eget så han kan smake ;) søtt syns jeg, men kanskje ikke det snilleste... men... kattene må jo bli vant til det, og han må etterhvert lære hva han ikke kan gjøre mot de... foreløbig så er det jo are utforsking, men når han blir stor nok så kommer han til å lære at det ike er leketøy ;) kattene skal ha skryt, veldig tålmodige, og ikke fremme med klør ol når han smaker på de :Pmen de holder seg som regel unna..

Skrevet

Erlend ELSKER dyr, og bare mååååå bort å ta på de. Han stryker og klapper kjempeforsiktig, og er såååå søt da:)

 

Men nå er han generelt en veldig rolig og kosete unge da.

De har en invandrergutt i barnehagen med en helt ekstrem hårmanke, og Erlend går rundt og stryker han over håret hele dagen. Hehehe.

(Ikke det at nydelige, lille Omar kan sammenlignes med en hund altså! ;)

Skrevet

Hehe... Vet ikke helt ennå jeg assa, siden Nathalie bare er 6 mnd gammel, men vi har jo en hund som hun driver å leker med og hun er glad i han, men å si at hun er dyrevennlig er nok en overdrivelse for det ender som regel med at hun drar hunden i øra eller halen stakkars. Men håper hun blir glad i dyr når hun blir større.

Skrevet

Puh, godt å høre at det ikke bare var jeg som plaga dyra som liten, hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...