Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 angst som kryper seg sakte oppover ryggraden angst som slikker i seg hver eneste fornuftige tanke angst som ødelegger for alle mine vakre drømmer jeg kjenner at grepet strammes rundt halsen jeg får ikke puste hjertet hamrer hardt i brystet alle fornuftige tanker er drevet på flukt angst som renner nedover kinnene angst som knuger rundt anklene og ikke vil slippe angst som alltid løper ved siden av meg og minner meg på alt jeg vil legge bak meg det svartner for øynene knærne svikter jeg faller tungt i bakken alt blir svart angsten lukker seg om meg trekker meg inn i livsfarlige skygger holder hjertet mitt i sitt iskalde grep jeg føler at alt raser sammen masken jeg så lenge har tviholdt på er omsider falt av bare det tomme skallet er igjen jeg er ingenting jeg er... død
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Ja, dette var jo utrolig positivt!!!!!!! Hva vil HI med dette?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 netopp! bak skallet er det ingenting.... er det jeg er redd for og... er ikke så rart at angsten ligger der når jeg blir tvunget til å ta av meg maske på maske..... ingenting bak.... svart hull... uff det er skummelt!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Veldig trist dette her.... men jeg kjenner meg godt igjen. Har du skrevet det selv HI? Ordet ingenting er et ord som dukker opp ofte i tankene mine. Er redd for å prøve å ta tak i livet mitt, og gjøre det bedre. Men er redd for at det er INGENTING å hente. Redd for å oppdage at jeg er INGENTING. Redd for at det er det er INGENTING etter døden. Redd for det som evt skulle være etter døden.... Men jeg håper at diktet kan slutte litt mer positivt for min del. At når masken er falt, kan jeg sakte bygge meg opp igjen. At jeg selv kan bestemme hva jeg vil fylle skallet med. Og at det skal bil et trygt og godt sted å være. Jeg skal slippe flere inn, men samtidig vil jeg ikke la noen bryte meg ned. Jeg skal slutte å være destruktiv, slutte å hate meg selv, og slutte å tro at alle andre hater meg. Håper jeg....
Tony Soprano Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Utrolig utrolig flott og beskrivende! Måtte lese det to ganger jeg. Jeg hater angsten min. Den er overalt. Kommer når som helst. Fornuften har ingenting å stille opp med mot den. Den står i veien for alle mine drømmer ja! Hater den så intenst. Fysisk smerte får deg ihvertfall til å kjenne at du lever. Angsten derimot gjør bare at du føler deg død.
Tony Soprano Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 PS! Det værste jeg faen meg vet er mennesker som hun som skrev det første svaret her. Må alt være så HÆLVETES positivt??? Må man ha en grunn eller agenda hvis man vil legge inn et innlegg som ikke er positivt? Må man alltid være så jævla gla bare fordi man er gravid? Hvorfor skal man tie om triste føleleser? Sorry men blir så inn i hælvetes provosert av sånt! Krangleside eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 helt enig med deg blueeyes.... synes det er flott at noen tør å sette ord på det som er negativt med livet. for det er mye dritt og... tror det er en norsk greie at en skal gå rundt å smile og late som om alt er så jævlig flott hele tiden! er så lei av å høre: hvorfor må du være så negativ? og bare tenk positivt så ordner det seg.... ja... kanskje det gjør det for noen, men det har aldri ordna noe for meg. la mennesker være negative! vi er bare realistiske....
Tony Soprano Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 He he... helt sant! Det må være rom for å være negativ, lei seg, motløs og pessimistisk! Selvfølgelig en bra evne å kunne være positiv. Men det må ikke være sånn at hvis en ikke er det, så får en holde det for seg selv. Føler ofte at andre blir støtt eller føler seg brydd og utilpass hvis en er negativ. Bare fordi andre synes det er lettere å forholde seg til glade og positive mennesker og følelser, så må ikke det få bety at vi må tie om vanskelige ting. Er det sånn, så får heller folk la vær å snakke med meg. Men da er det de som evt går glipp av noe! Ja, tror det er noe med oss nordmenn... Vi har en tendens til å være veldig stive, firkanta og litt påtatte. Synd...
Gjest Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Jeg ble virkelig imponert her jeg sitter... Dette var utrolig bra skrevet. Det gir de som ikke vet hva angst er et innblikk i hva det faktisk innebærer. Selve ordet angst er jo et av de ordene som er meget misbrukt, brukt mye i daglig tale. "Jeg fikk helt angst" har vi hørt mange ganger. Mens det vi mener at man ble redd. Det som anonym beskriver her er noe mye dypere enn å bare være redd. Dette er den virkelige angsten. Jeg håper virkelig at jeg slipper å oppleve dette... Jeg håper de finner en god løsning for angst med tiden, som kan hjelpe alle der ute til å få ro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå