Mild, Marcus & Mille Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Er oppe i en litt vanskelig situasjon med vikarbyrået sambo jobbet hos i tre måneder. De skylder lønn for: - dagen jeg fødte (i kontrakten sto det at han hadde krav på en dag fri med lønn i forbindelse med fødsel) 1132,6 kr. - de ti dagene etter fødsel hvor jeg var syk (han hadde rett på ti dager fri med lønn om barnepasser var syk. de sa at vi måtte få en av legene på sykehuset til å skrive en bekreftelse på at jeg var syk og dette gjorde vi. men nå sier de at vi må ha en sykemelding på han - men det var jo ikke han som var sjuk, så hvordan ordner vi det da?) 11 326 kr. - all provisjonslønn han hadde tjent opp (de fortalte hele veien at han skulle få betalt fastlønn + provisjon, men nå prøver de å lure seg unna med å si at han bare skal få utbetalt den provisjonen som har oversteget fastlønna) 24 128,26 kr. De sier de skylder 2100 kr i provisjon!! - sykepenger da han var borte i 4 dager, var hos legen og fikk sykdommen bekreftet også. (dette har rett og slett ikke blitt utbetalt..) 6227,6 kr. Så tilsammen skylder de: 42 814.46 kr Jeg snakket med arbeidstilsynet nå og de sa at vi måtte lage et brev som inneholdt: - grunnlaget for kravet - størrelsen på kravet - betalingsfrist (dersom ikke betaling mottas innen fristen vil dette følges opp rettslig) Sambo er ikke av den skriftlige typen så det er jeg som må skrive dette brevet da. Men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal skrive noe sånt noe. Sambo hadde forresten null inntekt i fjor, har han da krav på gratis rettshjelp som eventuelt kunne ha hjulpet oss? Eller noen smartinger blant dere her inne på dinbaby som vil hjelpe meg?
snartmammapåny Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Kan ikke svare på alle punkter, men om du er syk i permisjonen så er det vel du som skal sykemeldes og pappa overta din permisjon mens du er syk og få betalt av nav den perioden. Mulig dere kan kreve arbeidsgiver og for dette beløpet, men hadde nok vært lettere å bare fått de fra nav siden dere har 100% krav på de fra de...
Mild, Marcus & Mille Skrevet 28. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2007 jeg har ikke opparbeida meg rett til permisjonspenger, var så mye syk under svangerskapet så jeg kom meg aldri ut i jobb.. men det står svart på hvitt i kontrakta OG de sa at han skulle få det utbetalt. skal stikke innom nav etterpå og høre litt jeg tror jeg..
snartmammapåny Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 oki, om du ikke har krav på perm penger så stiller saken seg nok litt annerledes. Snakk med nav du, de kan muligens hjelpe. Lykke til da iallefall.
Mild, Marcus & Mille Skrevet 29. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2007 noen andre som har peiling?
Kirsebæra Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 jeg syns du skal ringe juss hjelpa, jeg! søk på jusshjelp så kommer det opp noen tlf nr, de holder til i tromsø, tr.heim.....og noen andreplasser, husker bare ikke nå og de kan hjelpe og er GRATIS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå