Gå til innhold

Mat i syden, 16mndr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Lanzarote i november, jenta vår er da ca 16 mndr. Kurer litt på hva vi kan gi henne der å spise...Hun er kresen i matveien og liker ikke middag på glass noe særlig, så jeg tar ikke med noe særlig av det hjemmefra. Men kan jeg gi henne stekt fisk, kylling og vanlig middag tilberedt på resturant?...Hva med skrellet frukt? Regner med at juice er ok og selvfølgelig vann på flaske. Håper noen andre som har vært på tur med barn i samme alder kan svare meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

vi har vert mye på tur med gutten vår.han er nå 17 mnd.vi har vert både i spania og hellas.

han er også litt vanskelig i matveien så her gikk det mye i frukt og pommesfrits..er dere på fine resturanger som det ser vel ut på kan hun sikkert spise det dere spiser.

men jeg ville ha vert litt forsiktig med noe fisk... men det får dere jo se det ann..tenker på hygene osv..ikke alle som er så nøye på det som vi er her hjemme i norge..mye kan vere gammelt..

juice er jo greit,jeg har brukt å vanne det litt ut så det ikke skal bli så sterkt.juice kan etse mye på tennene.

har også brukt å ha erstatning med.på varme dager var han ikke så intrisert i å spise så det er betryggende å ha litt backup..

:)

Skrevet

har reist en del i europa med vår eldste og en tur med vår nå snart ett-åring. Når barnet er over året spiser de vel omtrent det samme som alle andre? Det er ihvertfall ikke noe i veien for at de kan gjøre det! Det gjelder også i utlandet. Hygiene er viktig, så pass på å skrelle/vaske frukt, vaske hendene ofte og ikke gå på de billigste snackbarene etc (det gjelder forresten også her i Norge!!). Vanlige restauranter ville jeg stolt på er ok. Hvis du lurer på hva som er gode/dårlige restauranter i området kan du jo spørre turoperatøren dere reiser med eller på turistinformasjonen. Det er ikke så farlig å reise til andre land som folk tror.. ;)

Skrevet

Vi dro til Hellas den dagen snuppa ble 10 mnd og var der i 14 dager.

Hun spiste bare vår mat - spiste mye buffet på hotellet, og hun fikk akkurat det hun ville ha. Det gikk strålende! (var bare fryktelig kjedelig å komme hjem til brødskiva igjen, hehe)

Kan ikke se at det skal være noe problem for ei på 16 mnd!

Skrevet

Tassen vår har reist endel rundt og er generellt ikke vanskelig i matveien så til middag så har det gått i f.eks pasta med tomatsaus, bakt potet, hvitløksbrød el smakebiter av det vi spiser.

Vi har tatt med sånne små leverposteibokser (engangs) da vi vet at dette er en slager på brødskiva og ellers har det gått mye i ost og frukt til frokost.

Har alltid med velling uansett hvor vi er da han er veldig glad i dette. Helt topp siden de ofte får litt dårlig matlyst når det er varmt..væske + mat i ett! :)

Kald joghurt er også en slager i varmen. Gjerne med litt frokostblanding i.

Lanzarote er et såpass velutviklet reisemål at du finner det meste av mat på supermarkedet dersom det skulle være nødvendig. Som regel vanskelig å få tak i grøt så dersom hun er glad bør man ta med hjemmefra.

Vedr hygiene så vil jeg si det samme som innlegget ovenfor at det viktigste er at man vasker hendene (med feks våtserviett el rensegele) før måltidet er viktigst for å unngå bassilusker. Barn tar jo på absolutt alt også..

Skrevet

Vi var på Lanzarote i fjor. Guttungen spiste jo kun grøt og middagsglass da, men vi var mye på en restaurantkjede som heter Lanis som virket veldig ordentlig og renslig. De har både tex-mex, biff restaurant, indisk osv - god mat synes vi

Skrevet

vi var nettopp i syden nå (da var han 15,5 mnd) og da spiste han chips, ris, kylling, fiskepinner og hamburger (sånn grov sak, ikke samme som norske). Ellers spiste han druer, rosiner og melon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...