Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper på mange svar her, siden jeg er desperat!

Jenten min på 2,5 uker har mye vondt i magen, virker som om hver gang jeg ammer henne så spenner hun seg, skjærer grimasjer, promper og gir virkelig utrykk for at hun har vondt i magen. I natt var det verre enn vanlig, hun sov tungt hele natten, men lå og sprellet, laget fæle lyder og det ble til slutt så ille at jeg måtte vekke henne for var redd hun var syk. I morges så var avføringen i bleien hennes Grønn og slimete, har aldri vært det før. Ringte helsestasjonen og de sa det var ingen grunn til uro, og helt normalt. Men at det var nok noe jeg hadde spist. Men jeg har vært påpasselig med å spise "bra" mat..I går hadde jeg feks. 2 brødskiver med skinke, og italiensk salat, laks til middag (kokt) poteter og gulrøtter.. og vann og drikke. Kan dere hjelpe meg med liste over ting man IKKE bør spise mens man ammer, og ting man må være forskiktig med?? please..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bare være litt startvansker for å få systemet i gang, men jeg vil bare tipse deg om muligheten for at hun reagerer på melk. Sønnen min har hatt mye vondt i magen, og han har bare blitt verre (er 3 mnd nå). I forbindelse med mageknip har han hatt slimete avføring og gulpa mye. Forrige helg toppa det seg, og etter å ha hylt uavbrutt i 8 timer dro vi på legevakten. De sendte oss rett til ullevål, og vi fikk konstatert melkeallergi. Så lenge jeg velger å amme, må jeg holde meg borte fra absolutt ALLE produkter som inneholder melk av et eller annet slag (tom mat stekt i margarin...), og så har jeg fått en melkeproteinfri mme på blå resept (nutramigen). Du kan jo prøve å holde deg unna melkeprodukter en ukes tid for å se om det hjelper, man merker fort bedring hvis det er det. Her tok det ca to dager, og så var lillegutt en helt annen. Avføringen hans er helt fin igjen også.

Lykke til!

Skrevet

Dytter etter nok en våkennatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...