Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg ble sykemeldt i september. Det viser seg at jeg ikke har fått penger enda. Saksbehandleren min er ikke på jobb før mandag, så jeg spørr her hvis noen vet... Arbeidsgiveren min sendte ikke papirene inn før i forrige uke...! Det vil si at de har gjort dette aaaaltfor sent... Får ikke jeg penger denne mnd da? Kan ikke stå over en hel lønn denne mnd! Huff... Trygdekontroret ut batler vel kun en gang i mnd regner jeg med...
beentheredonethattwice Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Da får du dessverre pengene dine 25/26 oktober. Sånn er det duste systemet på NAV. Opplevde selv mens jeg snakket med en konsulent der, så plutselig kuttet de tlf, fordi klokka var 15:45. At det går an sier nå jeg - bare hater NAV! De er styrt av tider og er A4 til fingerspissene!
pandabjørn Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Arbeidsgivern skal betale for de 16 første dagene så du burde få penger fra de nå.. hvor lenge er du sykmeldt da??
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 det skjedde meg og en gang at arbeidsgiveren var treg med å sende inn noen papirer, men nav odrnet det for meg slik at jeg slapp å gå en hel måned uten penger, dem har som regel andre utbetalinger som skal gjøres i løpet av en måned så dermed slengte di med min der istedefor.. men som sakt over her så er det arbeidsgiver som skal utbetale di første 16 dagene så det kan jo hende at nav ikke starter å utbetale til deg før i oktober
velsignet med to Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Jeg var så dum at jeg glemte å skrive under på en sykemelding som jeg sendte inn til nav. Fikk den i retur dagen etter utbetalingen skulle ha skjedd, og dermed tenkte jeg at jeg ble gående en mnd uten penger nå... Men de var så greie at de satte over pengene til meg med en gang de fikk sykemeldingen i retur MED underskrift, så man kan bli positivt overrasket av dem og
Tulletutta Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 men viss du er i arbeidsforhold så skal jo ikkje nav utbetale direkte til deg det skal arbeidsgiveren din. Så skal arbeidsgiveren kreve dei pengen dei evt har lagt ut på deg av nav, viss ikkje du er selvstendig næringsdrivende då er det litt andre regler då som eg ikkje kan. Og viss dei får papirene dine kan du ringe til nav og snakke med dei så er dei kanskje behjelpelige med deg å overføre pengen til deg når dei har ordnet opp i problemene. Nav og min arbeidsgiver har gjort ein feil så eg har fått utbetalt 4000 mindre enn eg skulle hatt, håper at eg om ei stund kan ringe å kreve å få dei utbetalt for å har nesten 4000 mindre i ein mnd er eit problem..
4blågutteøyne Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 som oftest er det nok nav som skal utbetale penger og ikke arbeidsgiver... Cathy_87høygravid..
Tulletutta Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Ikkje sånn med meg, der krever arbeidsgiverpengene tilbake fra nav. Sånn har det og vert med samboren min den gangen han var sjukemeldt. nå når eg er arbeidsledig er det nav som utbetaler desse pengen..
velsignet med to Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Som jeg har forstått det er det somregel større bedrifter som har denne ordningen med utbetaling av sykepenger og tilbakekreving fra nav. Men det er jo likevel nav som betaler pengene til syvende og sist.
Gjest Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Hei dere...takker for svar... Får nok beskjed på mandag. Jeg har jo vært sykemeldt siden 22.AUGUST, mente jeg... De 16 dagene er over for lenge siden, så jeg skal ha mesteparten fra NAV. Har kun fått 3000,- av min arbeidsgiver...litt smått å leve på i mnd, da jeg skal betale barnehage o.l... Blir irritert...arbeidsgiver har brukt over en mnd på å sende inn papirene mine. DET likte jeg overhode ikke. De fleste av oss er meget avhengig av lønna vi får hver mnd, og de burde forstå at de ikke er alle som utbetaler lønn den siste virkedagen i mnd. Bæææææ....blir litt fortvila...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå