Marika:):) Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Var på helsestasjonen for en stund siden (6ukerskontrollen) og da sa barnelegen at det er helt greit å legge babyen på magen på dagtid hvis vi er i nærheten og følger med. Knerten min liker dette veldig godt (2 mnd) så han får ligge slik innimellom. Men i bøker og overalt står det at man ALDRI skal legge dem på magen for å sove. Hva har dere hørt og hva praktiserer dere?
Mrs. Bouquet Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Det er vel legens egen mening at det er ok. Men klarer dere å la være å legge han på magen er det det beste, synd om han ikke får til å sove på ryggen om han blir vant med å ligge på magen.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 det anbefales jo at de sover på rygg både dag og natt. men på helsestasjonen min sier de at det er jo mitt ansvar og jeg som velger det. gutten min sover bare på mage, får ikke sove ellers, og tro meg, vi har virkelig prøvd! risikoen for krybbedød øker jo endel ved soving på mage, men mange andre faktorer spiller også inn. jeg har dårlig samvittighet på en måte, og ekstra bekymret og redd for at det skal skje noe, men å andre siden må gutten jo få sove!
Lillebror og stoerebror Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 JEg har hørt at de aldri skal sove på magen, men de skal vist ligge masse på magen når de er våkne. Jeg la gutten min på ryggen når han skulle sove og når han kunne rulle seg begge veier lot jeg han velge(velger magen). Før det snudde jeg han når jeg kikket til han. Ved å sove i vogna ligger de mer stødig på magen fant jeg ut, så det gjorde vi på dagtid. Tror det er litt overhysteri med det å sove på magen (bare ikke gi barnet pute).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå