Gå til innhold

vekker dere babyen deres om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter:)

i dag sto jeg opp kl 7.00 og skiftet bleie på vesla, så la jeg henne igjen, hun sov da til klokken 10.00, da vekket jeg henne fordi jeg skulle på et ærend, ellers hadde hun nok sovet lenger..

mitt spørsmål er, vekket dere babyen deres(på rundt 1 mnd)om morgenen eller lot dere dem sove til de våknet selv? tenker jo på å skape rutiner for vesla, men vet ikke om det er litt tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg vekker ham ikke. Utsetter ærender hvis han sover, og jeg begynner ikke med rutiner før han nærmer seg 3 mnd. Hvis babyen din bare er 1 mnd, er det for tidlig å tenke på rutiner. De kommer av seg selv rundt 6-7 uker. Da begynte min å sove 5-6 timer på natten helt av seg selv.

:)

Skrevet

Jeg har, så langt det har latt seg gjøre, ALDRI vekket Hedda! Søvnen er hellig, og den respekterer vi! Rutinene kommer etterhvert!

Skrevet

takk for svar, da skal jeg la henne sove så lenge hun bare vil:) rutiner får vente!

Skrevet

Jeg har måttet vekke vesla her, har 2 gutter som jeg har måttet fulgt til bussen på morgenen. Prøver å være mest mulig forsikti å ta jakke å lue på å legge hun i vogna for å sove videre. Noen ganger har jeg måttet puppe litt først, men hun sovner som oftest med en gang jeg legger henne i vogna da.Og da sover hun til 10-11 tia.Er litt redd for å vekke henne om morgenen, redd jeg gjør det til en vane å våkne tidlig.

Skrevet

eg gjør det som regel ikke.. men dei siste dagene har ho villa såve til 11-12, utenmat på 12 timer.. så må nok vekke ho.. men når kl er 10:30, så er det på tide å stå opp og :)

Skrevet

Jeg må si jeg er uenig i at det er for tidlig å begynne så smått med rutiner når barnet er 1 mnd, vet de fleste mener det men. Vi begynte med leggetid da og det funket en uke etter at vi innførte det og har vart siden. Jenta vår legger seg kl åtte hver kveld. Det med å vekke de på morgenen ville jeg ikke gjort, men så er jeg en skikkelig sovegris selv da;)

Skrevet

Det har jeg aldri trengt å gjøre.

Har en a-menneske-baby,jeg :o))

Sover sjelden lenger enn kl.7-7.30.

Da er det bare for ho mor å dra seg ut av senga og sette på kaffetrakteren. Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...