Anja83 Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg slutta på pilla rundt 20. april. Så fikk jeg tilbake mensen etter 42 dager. Etter dette har syklusen min sett sånn ut: 14 dagers syklus 14 dagers syklus 18 dagers syklus 13 dagers syklus en liten blødning på dag 17, deretter mensen på dag 25 22 dagers syklus I dag: brun utflod som jeg tror kommer til å gå over til mensen (er på dag 15!) Er så fortvila kjenner jeg.. Blør jo så innmari ofte, ser liksom alrdi ut til å stabilisere seg.. Har testa med cb digital el-test gjennom en hel periode (den 22 dagers syklusen) UTEN å finne el. Mensen varierer også fra å vare 4 dager til å vare i hele 9 dager. HVA SKJER MED DENNE DUMME KROPPEN?? Jeg har bestilt time til gu på Aleris Strømmen 15.okt for å sjekke litt. Noen som har erfaringer derfra? Tror dere jeg kan få noe hjelp når jeg "bare" har prøvd i et halvt år? Blir veldig takknemlig for svar!
Gjest Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Vet ikke så mye om dette, men har hørt at syklussen kan være veldig rar etter pillestopp, men at den pleier å normalisere seg etter 6 mnd. Lykke til
emporium Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Hei En grunn til at du ikke har funnet el kan være fordi du ikke har hatt el. Den kan bruke litt tid på å komme tilbake etter p-pilleslutt da kroppen "regner med" at de samme signalene som da du brukte piller kommer igjen. Kroppen blir litt lat. Be dem sjekke eggstokkene dine, ta blodprøver osv Man kan sjekke i blodet om man har hatt eggløsning. Blodprøven tas da i et gitt tidsrom etter 1. syklusdag. Be evt om å få pergo. Det kick-starter visst eggløsning. Evt prøv akupunktur for å få orden på syklusen din. Gjør det selv, men har bare gått 1 mnd - tidlig å si om det funker elle rikke. Lykke til =O)
Anja83 Skrevet 28. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2007 Tusen takk for svar! Skal skrive opp en liste med spm da jeg skal til gu, så får vi håpe jeg kan bli litt klokere. Kan man ta en blodprøve når som helst i syklusen for å sjekke om man har eggløsning?
emporium Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 vet ikke om man kan ta den når som helst. med min syklus (eller mangel på syklus) skal jeg ta blodprøver mellom dag 24 og dag 26 etter første pergo-kur. det skrev hun på blodprøve-arket mitt. da sa hun at hun skulle sjekke om jeg hadde hatt el. (i tillegg til en haug andre. aldri sett så mange kryss før, hehe) lykke til og bruk huskelapp =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå