Learning to fly Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg har en sønn på 5 år og en datter på fire. Sønnen elsker oppvartning og helst att jeg finner klær og kler på han. Jeg prøver å oppmuntre han og være litt streng, men han er så bedagelig att jeg er så dum att jeg gjør det for han alikevel ofte...Men han smørrer mat selv, og tar iniativ selv til å gjøre masse andre ting. Så han er jo ikke lat heller..Men det er vel helst det han ikke gidder selv...og synes er kjedelig. datteren min er motsatt, hun elsker å være selvstendig og gjør alt selv uten å mukke. Avogtil kler jeg på henne fordi jeg har lyst på den "nærheten" det er. Og det liker hun jo selfølgelig også. Men hun er en "driftig" jente, og har "det i seg" å gjøre tingene selv. Så har jeg nå hørt fra flere, att dette er ett typisk mønster for mange. Att guttene faktisk er mer service mennesker (krever mer service) mens jentene er mer selvstendige. Godt voksne folk innrømmer også att de gjerne duller for sin voksne (gifte) sønn, mens døttrene finner ting i skapet selv. Og slik er det bare... Men dette trekket kunne jeg ikke se på sønnen min før etter han ble ca 3-4, inntil da så får de gjerne mye hjelp uansett. Hvordan er det hos dere?
Monajenten Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Sånn er/var ihvertfall "svigermor" med sin sønn, og det er veldig tydelig;) Nå er gutten min bare 8,5 mnd da, men jenten min som snart er 4 år, er en meget selvstendig ung dame. Blir spennende å se, hvis gutten arver pappaens alt for bedagelige gener, blir det nok tilfelle her også
Gjest Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Har to gutter, men de er begge litt for små til å være med i undersøkelsen din (under 3 år begge to). Men jeg tror egentlig at det er mer individuelle forskjeller enn kjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå