Gå til innhold

Lystgass i Bergen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulighet for å få lyst gass på KK i Bergen ? Tror ikke de hadde det når jeg fødte i 2004. Ser det er så mange som nevner det her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

For å få det er nærmeste sykehus Voss. Så dit skal jeg neste gang :o)

Skrevet

Nei, de har ikke det lenger fordi det lakk ut der til Narvesen... ;-)

Hele KK er jo hauggammel, og burde få en oppussing snart!

Jeg fødte på Storken nå i januar. Anbefales!

Skrevet

KK bruker ikke lystgass fordi anlegget er gammelt og gassen siver ut i Narvesen.

Tenk deg hvor artig de ansatte i Narvesen har hatt det før de fikk stoppa lystgassen;)

Skrevet

Hehe, stilig.

Jeg har lyst å be om å få føde på storken, men tror nok denne babyen også blir ganske stor (jeg er 158 høy...) - så det er nok tvilsomt at jeg får lov. Forrige mann måtte hjelpes ut med vacuum.

Skrevet

Ok.

Jeg måtte føde på Føden med eldstemann pga høyt blodtrykk. Ble satt i gang og måtte ha epidural og hele pakken...

Gruet meg mye til andre fødsel, men det gikk som en drøm uten noen form for smertelindring stående inne på Storken ;-)

Jeg er 172 og minstemann var 4780 g. Visste heldigvis fra førstemann at bekkenet mitt er vidt.

Skrevet

Da var din et kg tyngre enn min eldste. Men de tok masse forhåndregler fordi de trodde han var større enn det viste seg at han var.

Fikk heller ikke noe epidural eller nåe sånt. Bare et eller annet lokalt når de satte på den suge greia. Ble helt susete i hodet, så det var ikke noe særlig.

Tror ikke jeg vil ha epidural neste gang heller, for det var deilig å være "dopfri" etter fødselen sist, selv om åpningsfasen var et hel....

Etter full åpning var det helt greit.

Skrevet

Jeg syns Barsel på KK var helt pyton med eldstemann. Sure gamle barnepleiere og flermannsrom. På Storken får man jo eget rom med eget bad etc. Luksus ;-)

Følte også at jeg kom meg utrolig mye fortere på beina uten epidural. Ble helt uggen i kroppen av den første gang. Mistet følelsen i foten etc.

Skrevet

Jeg fikk kjempegod behandling på KK sist, verdens beste jordmor - og ble godt ivaretatt. Valgte pasienthotellet, og det var fantastisk. Vil gjerne det nestegang også om det er mulig.

Er redd jeg blir skikkelig skuffet om jeg får surt personale og flermannsrom....

Skal be om Storken hvis det går an.

Skrevet

Begge gangene jeg har født har det vært fullt på pasienthotellet... ;-/

Skrevet

Det er kjipt. Utrolig deilig å styre alt selv, inkl. besøk.

Litt stress å gå ned i spisesalen med baby og vaggende gange, men det gikk helt greit.

Pappaen var jo med hele tiden med førstemann, må vel regne med å klare meg mer selv nestegang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...