Gå til innhold

helt utslått, håper noen svarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å være anonym i dag, selv om jeg vanligvis pleier å være aktiv her under nicket mitt.

Er gravid i uke 15, var liksom kommet meg etter de tre første tung mnd., men nå er jeg helt utslått. Orker virkelig ingenting. hadde noen gode uker etter at kvalmen hadde gitt seg, men nå er jeg værre enn noen gang.

Med en gang jeg er litt aktiv får jeg smerter i magen og all kraft går ut av meg. Noen som har gode råd? Vært innlagt på sykehuset et par dager, og de finner ikke noe galt. (heldigvis) Fosteret har det bra.

Skal til legen min i dag, er så redd for ikke å få sykemelding. Kan han si nei til å gi meg det? Mener, jeg har jo ingen diagnose. Er jo ikke syk egentlig... Vanskelig.

Bekymrer meg så mye for å måtte gå på jobb igjen slik jeg er nå. Hååper noen tar seg tid til å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye å si jeg annet enn å ønske deg god bedring og lykke til! Usikkerheten er ofte noe av det verste!

Føler meg selv helt utslått under denne graviditeten, men jeg har heldigvis ingen smerter (foruten bekkenet) og jeg vet hva det kommer av.

Håper det går bra :)

Skrevet

Du har jo sikkert en diagnose - siden du har sterke magesmerter. Nei, legen kan ikke nekte deg sykmelding. Om h*n sier nei, ville jeg bare gått til en annen lege. Du kan også få sykmelding bare på grunn av tretthet, noen sliter mer enn andre med dette.

Svigermoren min sier hele tiden:

Husk at det er bare du som vet hvordan du føler deg, derfor er det du og ingen andre som bestemmer hvor mye du skal orke..Ta vare på deg selv nå, husk at du har noe veldig verdifullt i magen.

Skrevet

Først vil jeg si , at du som gravid er ikke syk. At man blir sliten , at det river og sliter i magen , at man er kvalm , etc har kun med graviditeten å gjøre , å ikke noe "sykdom"! Dvs at du som fullt frisk kvinne , skal kunne få sykemelding , om du kjenner deg sliten og lei. En gravid kropp skal taes vare på!

Gå til legen din , beskriv hvordan du har det. Kanskje det ville vært bedre for deg , å kanskje kun jobbet 50% , eller 100% sykemeldt. Man skal lytte til kroppen sin.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...