Gå til innhold

Kan man gi te til babyer på 7 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare ett spørsmål....

*ikke heng meg*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor skal du gi te til en baby???

Nei, hold deg til melk, vann o.l som er ment for babyer og ikke er skadelig! Det er jo mye koffein i te.....

Skrevet

Kan man gi kaffe til baby på 7 mnd?

Svaret sier seg vel selv.

Så små skal kun ha vann og melk.

Skrevet

Du kan gi litt ammete eller fennikelte hvis de har ondt i magen, men ikke noe særlig mer enn noen få skjeer tror jeg.

Skrevet

Hvorfor skulle de trenge te? Nei hadde nok holdt meg unna koffeinholdige drikker en lang lang tid.

Skrevet

Klart man kan. Man kan gi cola og øl også, men det betyr ikke at man velger å gjøre det!

Skrevet

For noen er te svart te, og svart te trenger jo ikke babyer!

Men te er ikke bare svart te. Vi har en masse forskjellige teer som hjelper mot mye forskjellig.

Jeg ville ha brukt fennikkelte, ammete, karvete hvis babyen har problemer med luft i magen.

Jeg ville ha brukt humlete (eller humle trekt i h-melk hvis babyen er stor nok til å drikke melk og ikke er forskjøla), lavendelte, kamomillete hvis babyen er urolig på kveldstid og ikke få sove.

Jeg ville ha gitt babyen kamomillete, eller timiante mot forkjølelse.

Men som hun over her sier; bare et par t-skjeer eller noe slikt, avhengig av størrelsen på babyen. Blanda i melka eller med t-skje.

Te mot luftplager kan man gi fra babyene er små!

Sjekk urtebøkene!

Lykke til!

Skrevet

Jeg gir amme-te til mini på 3,5 måned i hvertfall, men bare 5 ml da 2-3 ganger for dagen. Hjelper litt på magen hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...