Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Hvor stor kjennes babyen ut i magen? Rommer den hele plassen? Kan dere f eks kjenne hvor det er en "stor" fot / spiss rompe / hender osv, synes dere bevegelsene kan bli litt ubehagelige? Har fått angst for at jeg har en monster baby i magen ( og kan dessverre ikke slutte å tenke på det) Hvordan ser magene deres ut, store?" Min baby holder fortsatt på å snu seg fra side til side (ryggen) og da velter hele magen min seg og jeg synes det er litt vondt. Når den gjør det kjennes den veldig stor ut, og sparkene er meget harde. Har nok ingenting å bekymre meg for, men noe er det jo alltid. Fint hvis noen svarer.. Uansett, god helg til alle sammen :-)) Termin i morgen forresten... Huff, ble langt dette her...
Maren-mi Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Jeg har også begynnt å bli redd for dette. Jeg har vært på UL og fått estimert vekt til ca 4 kg ved termin. Nå er jeg 11 dager over, og lurer fælt på om den har vokset seg veldig stor de siste ukene. Jeg spiser nemlig ikke helt sundt hver dag, klarer ikke å la det søte være. Men har blitt mibdre eting av det på slutten:-). Jeg føder nå for første gangen, for jenta vår kom ved KS pga seteleie for 6 år siden. 1. Det kjennes ut som om min bruker hele plassen, men det jeg synes er litt rart, er at jeg kjenner ikke bevegelsene av hodet når den sparker som verst oppover eller utover. Skulle tro at det presset nedover, men det gjør det ikke. Min lå med rygg mot min rygg ved Ul for 2 1/2 uke siden, slik at føtter og hender kommer mer rett ut og oppover. 2. Kjenner av og til noe som minner om hender og føttene, men det er små kuler som stikker ut her og der. Rompa kjennes som en svær kul. Bevegelsene er messt kjennbare når jeg sitter tilbakelent i en sofa eller lenestol. Og ikke når jeg ligger på siden, noe som jeg også synes er litt rart, siden jeg ligger på siden og en skulle tro det ble trangere til den da.... 3. Noen ganger er bevegelsene litt ubehagelige, som når jeg for flere uker siden fikk et slag eller et spark i venstre siden min, da jeg lå på venstresiden. Det var så vondt at jeg ble litt satt ut av det :-) men det var bare en gang... Ellers er bevegelsene bare gode og morsomme. 4. Jeg har ganske stor mage. Har ligget helt i ytterkant av det grønne feltet på symfysemålet hele tiden. Men JM har flere ganger sakt at den har god plass, så SF mål trenger ikke bety stor baby. Jeg har ikke lakt på meg noe særlig, har gått opp 10 kg, men den siste uken har jeg tom gått ned 1 kg (men er usikker på vekta, har målt meg både hjemme og hos JM)...så jeg antar at hvis baby har lakt på seg hadde jeg gått opp merkbart på vekten også, noe det ikke har. Så jeg har roet meg litt i forhold til det med at babyen kan bli stor, for jeg tror ikke det. Og det tror jeg ikke for deg heller. Det går nok bra skal du se. Hva har din Jm/lege sakt om dette da ? Har du nevnt det for dem ? Jeg fikk henv til UL med en gang da jeg sa jeg var urolig foran fødsel pga størrelsen. Si ifra hav du synes, de bør ta deg på alvor. Når har du kontroll igjen da ? be om vekstestimering på UL da ? Det er jo bare ca mål de kommer med der og, men vil gi en pekepinn om str . Lykke til :-) !!!
Rakri Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Jeg er lita av vekst selv, men mitt andre barn var 3700 gram. noe som er veldig stort for meg - og det var mange med på fødselen av den grunn. Det rare er at det gikk lettere å føde henne, enn den første som var 3000 gram. På den største fikk jeg ingen rifter i det hele tatt, og sprek som bare det etterpå. Tror det avgjørende var forskjellen på jordmora. Den første ba meg presse og presse hele tida. mens den andre ba meg holde igjen enkelte ganger. Antagelig derfor jeg fikk noen rifter første gang, men ikke andre... Det går nok bra, skal dere se ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå