helenis + E-07 & D-09 Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg er nå 28+6 og har blitt utrolig forkjølet, og det har vart i godt og vel en uke nå. Hoster ekstremt mye, og kraftig.. Var på vanlig kontroll hos legen på Onsdag, han sa det ikke var stort å gjøre med forkjølelsen min, bare bruke gamle kjerringråd som å drikke varm melk med honning og suge på halspastiller... Jeg har gjort alt dette, men ingenting hjelper! I går måtte jeg stå opp kl 04 fordi jeg hostet så mye at jeg ikke fikk sove, i dag sto jeg opp kl 05... Jeg blir veldig veldig sliten av dette, og får vondt i magen av å hoste så mye.. Hoster så mye at jeg kaster opp, og jeg er dritt lei! Klarer ikke dette stort lenger.. Er det noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt forkjølelsen? Er villig til å prøve alt, for dette makte jeg ikke mer
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 HEI SKRIVER TIL DEG HER Å JEG.FÅR SÅ DET ETTER JEG HADDE SEND POSTEN..HEHE Er det tørr hoste så vet jeg noe som hjelper sinsykt bra men vet IKKE om man kan bruke det når man er gravid..det må du sjekke..den hostesaften Cosylan. Ifjor en gang hadde jeg så grusomt tørrhoste at det aldri stoppa å jeg blei helt utmatta da hjalp denn bra..men man kan ikke kjøre bil nå rman har tatt det da så vet kanskje ikke om man kan bruke den under graviditet...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Er det ikke morfin i cosylan? I så fall så kan du ta et lite c-vitaminsjokk, solbærtoddy, paracet,mat m hvitløk, appelsin, hostesaft, tran, og en sunn salat. Om du tar alt dette så må jo kroppen din få ny styrke så vokner du nok frisk i morgen.... Lykke til da!!!
Mamzen Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Du må vel bare vente...event ta noen halsdrops og gå ut i kald luft ved hosteanfall, det hjelper litt der og da. Ellers kan det hjelpe å sitte å sove, og ha det kaldt på rommet.. God bedring, er potte tett selv, ikke morsomt nei.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Du må drikke masse masse vann og sørge for mye hvile. Hold deg innendørs, god og varm og spis sunt!! Jeg har det på samme måte og var hos legen i går. Han ville ikke at jeg skulle ta paracet og måtte ikke finne på å ta hostesaft.. Tips om å drikke masse rent vann & sykemelding fikk jeg..
Noddy78, en av hver! Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Hei, hørtes ikke godt ut! Jeg også har væt plaget med tørrhoste som har endt i oppkast i store deler av svangerskapet. Både litt vár på pollen på våren/sommeren og generelt. Aleramin fra helsekosten tok knekken på det etter en dag eller to. 30 dråper i litt vann morgen og kveld. Finnes også som tyggetabletter. Helt trygt for gravide. Finnes desverre ikke hostesaft for oss med mage, var og spurte på apoteket, Tuxi var greit, men den har gått ut av produksjon... Verdt et forsøk? Lykke til og god bedring!!
elimor Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Datteren min har astma og hoster mye, noe som blir verre når hun i tillegg er forkjølet. De rådene vi følger som har hjulpet er: Unngå melk, spesielt før du legger deg om kvelden. Hvis du er tett i nesen, bruk nesedråper før du legger deg, og drikk et glass vann før du legger deg. Angående nesedråper, så anbefalte astmalegen å blande saltvann selv og bruke pipette eller sprøyte å dryppe med. Bruk 1 ss salt til 1/2 liter vann, dette blir mer effektivt enn de saltvannsdråpene/sprayen man kjøper på apoteket, og det er ikke vanedannende slik som andre nesedråper. Hvis hosten blir verre, bør du gå til legen igjen. Jeg gikk til legen med en hoste som ble avfeid som ingenting for to år siden, tre uker senere gikk jeg til lege igjen og fikk konstatert bronkitt som kunne behandles med penicillin. Dessverre hostet jeg på meg en brist i et ribben før behandlingen hadde fått virke godt nok. Det var vondt, veldig glad jeg ikke var gravid da.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 29. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2007 Tusen takk for mange gode svar =) Får nok bare prøve å slappe av så godt jeg kan, og håpe på at det gir seg snart.. Tapper virkelig på kreftene når jeg skal slite med den grusomme hosten i tillegg til graviditeten, men, sånn er det nå engang Skal prøve å få meg litt søvn nå, våknet kl 5 så jeg er rimelig trøtt ennå.. Ha en fin helg alle sammen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå