Gå til innhold

Vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vondt oppå skambenet og litt utover i hofteleddene. Det begynte igår, men har vart hele natten og enda idag. I tillegg er kjenner jeg en knirking nede i korsryggen også iblant. Jeg vet jo at ting skal løsne og utvides for at ungen skal komme ut, men er det normalt å kjenne så mye til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du kjenner er helt normalt. Alle grader av bekkenløsning regnes som normalt, men det er også normalt at noen får kraftigere bekkenløsning enn andre.

Har du sittet mye på rompa i det siste, eller i går? Jeg får det slik når jeg har vært mye i ro. Det hender jeg har dager på jobben der jeg sitter hele dagen, da får jeg større smerter i bekkenet. Jeg har hatt kraftig bekkenløsning før, så ille at jeg nesten havnet i rullestol. Så jeg er veldig obs på det denne gangen. Jeg er 15 uker på vei nå, og kjenner det godt. Min medisin til nå har vært bevegels. Ikke på tur etter asfalt, men jeg har en skogsvei rett ved huset. Den har en jevn stigning i 1,5 km. Akkurat så bratt at det river litt i kondisen. Denne går jeg annenhver, tredjehver dag. Jeg går rolig opp, og enda roligere ned. Jeg kjenner godt smertene når jeg går ned, og i timen etterpå, men dagen etter er jeg i kjempeform. Min ostopat, som har spesialisert seg på bekkenløsning, sier at jeg ikke må være så redd for litt smerte. Litt smerte er ikke farlig, bare jeg ikke går ut over det jeg selv føler er akseptabelt. Jeg har etter mange år med dette (det gikk ikke bort etter sist fødsel) funnet ut hva som er akseptabelt for meg, så nå trosser jeg smertene og går den turen på en times tid.

Skrevet

Blir en del stillesitting pga et jeg er student og har mye å lese og hjemmeeksamener, men jeg trener 5 ganger i uken og prøver å få gått tur en eller to ganger. Tåler den smerten som er, men var litt redd for at jeg kunne gjøre det verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...