Gå til innhold

Flere som har barn som ikke kryper fremover ved 8 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi er litt treg, og fysioterapeuten min gir meg litt inntrykk av at hun er unormal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla mi er 7 1/2 mnd og hun kryper ikke. Hun åler seg rundt i ring, og litt bakover, men ikke forover. Jeg er ikke bekymra , det skjer når det skjer :-)

Skrevet

Ja, hun flytter seg rundt i ring her også men ikke forover. Jeg var i utgangspunktet ikke bekymret, men ble det etter å ha snakket litt med fysioterapeuten.. Virket som det er helt unormalt..

Skrevet

gjennomsnittet ligger på mellom 7 og 8 mnd. noen er tidlige (de hører man oftest om siden de vil jo selvsagt skryte-forståelig nok) og andre senere. Noen begynner rett med gåingog kryper aldri, sjeldent men er sånn.

Skrevet

Jenta mi er straks 11 måneder og kryper ikke i det hele tatt. Hun står ikke heller. Men hun ruller da! Ruller, ruller og ruller rundt i hele huset:))

Det er like normalt å være litt treg som å være tidlig ute.

Skrevet

Da vesla vår var 8 mnd klarte hun ikke å krype.. Hun gikk rundt i ring, og rullet seg rundt bortover gulvet, slik at hun kom seg jo rundt på en merkelig måte, men hun krøp ikke før hun var 10 mnd.

Krabbet bare 3 uker etterpå da, og derfra gikk utviklingen fort..

Vi fikk aldri noe påpek på det at hun var litt sent ute med å begynne å krype og krabbe, så tror ikke du skal tenke på det:-) Hun gikk ved 15 mnd alder, og nå er hun tre år og ligger vaffal ikke etter i utviklingen..

Snart har du ikke annet å gjøre vettu, enn å løpe etter lillejenta di, lykke til:-)

Skrevet

Jenta mi er 8mnd å ruller som bare det, kan kravle i ring, men ikke fremover.

Skrevet

Min eldste begynte ikke å åle seg fremover før han var 9 mnd, han var også litt treg på dette, var 10,5 mnd før han krabbet på alle fire.

Skrevet

mini begynte å rulle først ved 8mnd alderen.. så ja, er litt seine ja..

Skrevet

Han rullet forøverig ikke bortover heller, kunne bare bevege seg rundt i ring og han var superfrustert! Fikk en "ny" baby da han endelig kom seg noen vei ja ;-)

Skrevet

Godt å høre at det er normalt :o) Takk for svar. Man blir jo litt bekymret når fysioterapeuten maser om å trene. På helsestasjonen stresser de heldigvis ikke så mye med det.

Skrevet

Ikke gøy når man får en slik følelse, men "normalområdet" innen utviklingen til barn er så bred..så gi det litt tid, skal nok se at alt er normalt! var på åpen barnehage idag, og der var det ei jente på 14 mnd som ennå ikke kunne gå..hun reiser seg og står stått, men "søker " lkosm ikke fremover så moren..men det har visst mye med HVA de interesserer seg for.. Hva var dte fysio sa eller gjoprde da, for å gi deg denne følelsen? Åpenhet er viktig, og du har jo krav på å vite dersom det skulle være noe galt! og da hadde vel fysio sagt ifra til deg..?

Skrevet

Nei, fysioterapeuten sier hele tiden at jeg må stimulere henne til bevegelse. Det er jo greit nok det, men kan jo ikke drive og mase på henne hele tiden. Hun ligger jo masse på magen, og da regner jeg med at det kommer naturlig etterhvert. Hun har begynt å åle seg bittelitt fremover nå da, hvis hun strekker seg etter en leke e.l.

Problemer frem til nå er at hun ikke har rullet, og da har fysio sagt at vi må trene og stimulere. Begynte å mase om dette da hun var 6 mnd og ikke rullet, for det var liksom det som var "grensen". Hun ruller nå da :o)

Jeg tar det med ro jeg nå da. Fysioterapeuten min er veldig "føre var" da, og tar tak i hvert minste potensielle problem. Det er jo forsåvidt positivt. Begynte å gå til han pga en liten skjevhet i ryggen/nakken som skal være bra nå.

Igjen, takk for svar.

Skrevet

"Grensen" liksom. Hun som er fysioterapeut burde vite bedre. E er litt "treg" av seg, han rullet først da han var 7.5 mnd. Omtrent samtidig begynte han å åle seg framover. Drøyt 11 mnd har han begynt å krabbe. Ingenting i veien med han for det.

Skrevet

Ja, forresten. Samtidig som E lærte å krabbe tok A sine første skritt. De er 11.5 mnd nå. Bare for å vise at selv om de har felles utgangspunkt og rammer så er utviklinga veldig forskjellig fra barn til barn!

Skrevet

Mini er 8 mnd, begynte først å rulle EN vei ved 7 mnd. Ingen tegn til videre bevegelse her:-) Men det kommer nok. Jeg og far var likedan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...