Gå til innhold

Ang amming av større barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det dette dere snakket om var på norsk TV for ei stund siden?

http://youtube.com/watch?v=B68bt4v4xPg&mode=related&search=

Jeg strever med avvenning.Har en liten en som er 23 mnd, og jeg har absolutt ikke tenkt holde på sånn i "årevis". Men han vil absolutt ikke slutte med det.

Mindre nå enn før,men likevel;han vil liksom ikke gi slipp på det.

Lurer på om det er skadelig for meg å bare reise bort ei helg. Kutte tvert av.

Har virkelig aldri hatt problemer med de andre barnas avvenning.Skjønner ikke det her,jeg.

Er barn født for tidlig mere avhengig av mora si??

Nei,jeg vil ikke amme så lenge som den dama på youtube....nei,det vil jeg ikke.

Henne om det =o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min ammet lillebror til han var nesten 3.. Hun fikk et tips om å prøve god negl. (sånn man har på neglene for å slutte å bite) Funka kjempe bra! han trodde melken hadde blitt gammel og sur!!

Skrevet

Uff...Og jeg som syns jenta mi på snart 17 mnd er stor!

Dette ble litt for drøyt for meg...

Skrevet

Har ikke sett filmen på linken, men jeg tror absolutt du burde kunne kutte tvert nå som han er så stor! Det er hverken skadelig for han eller deg =)

Skrevet

Hvor gammel er barnet ditt North?

Skrevet

Ja, stemmer det.. så ikke det.. Litt trøtt nå på morgenen.

Etter min mening så hadde jeg sluttet å amme før barnet var 2 år gammelt hvertfall. Da synes jeg de er i det største laget. Men hver sin lyst..

Skrevet

Jeg har vel ingen tips å gi deg da jeg ikke har kommet så langt som til avvenning selv enda.. (bare nattavvenning, og det gjorde vi jo ved å bare slutte å gi han...)

Men den videoen fikk meg til å tenke på samboeren min.. Moren hans ammet han til han var 6-7 år gammel.. Må si det så veldig merkelig ut på den videoen.......

Skrevet

Huff......Jeg hadde ikke ammet til mine var 5 og 7, nei...

Syns 1 - 1,5 år er lenge nok.

Men når de er så store at de gir puppene dine navn og tegner de, da er de ALTFOR stor til å bli ammet. Virker jo helt merkelig, nesten som moren har vanskelig for å "løsrive" seg fra ungene sine..

Må vel finnes andre måter en 5,6,7-åring kan få kos og nærhet på enn at de blir ammet?? Supersært......

Skrevet

Jeg satte på ole brumm plaster på puppa, og sa de var ødelagt. 2 åringen sutra litt og spurte et par dager om de var bra igjen men godtok merkelignok svaret nei. Nå har jeg en på 17 md. og jeg må nok ta i bruk samme metoden på han. Like puppefrelst og viljesterk. Venter til våren med å avvenne han. Synes det er passe å amme i 2 år men ikke lengere. Greit å ha puppen gjennom forkjølelsesperioden det første året i barnehagen. Begge mine er født 10 dager på overtid så jeg veit ikke om det har noe å si når de er født. Dette er ihvertfall en snill metode, lykke til.

Skrevet

her var snuppa 23 mnd når jeg ikke orket mer!!!! var borte en helg uten at det hjalp. det som funka for meg var å sette gnagsår plaster over brystvortene (så skikkelig teit og rat ut) snuppa sa ÆSJ, prøvde seg ett par ganger men ga seg da:o) verdt ett forsøk kanskje?

Skrevet

fy fader ,jeg blir så kvalm av den videoen der asså.. sorry!

Skrevet

Den videoen var nesten litt pervers spør du meg... Æsj...

Skrevet

Fy søren!! Det kan da ikke være lov? Stakkars unger.... ikke normalt i det hele tatt!

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Det klippet var noe spesielt!

Skrevet

Jeg er enig i at det er sært å "amme" digre unger på 7-8 år. Ikke bare sært,men rart og ja,unaturlig. Men som sagt;henne om det.

De virket da oppegående mora og faren, så det er nok bare noe som har med en særdeles fri barneoppdragelse å gjøre,tror jeg.

(hun sier hun kan få amme så lenge barnet selv ville)

'Mange foreldre har veldig uortodokse metoder i oppdragelse av barna sine....

Jeg ammet de 4 første i nøyaktig 12 mnd pluss minus et par uker, og nummer 5 ville ikke ha puppen etter at han var 10 mnd gammel.

Så for meg er det veldig rart at småen her ikke vil gi seg. Han storkoser seg, og biter aldri. Er han sur eller trøtt,og vil ha pupp,roer han seg med en gang. Ammer ikke på dagen, bare kvelden før leggetid g på natta og morgenkvisten.

Men det er nok dette som er grunnen til at han ikke sover hele natta enda,tror jeg.

Jeg skulle amme i 1,5 år, hadde jeg tenkt.

Og nå blir han altså 2 neste mnd, og jeg har dårlig samvittighet for å ta det fra han,samtidlig som jeg vet at hvis han ikke vil slutte,må vel jeg selv sette strek.

Jeg vet det er anbefalt å amme i 3 år.

Og jeg vet at det aller beste for barn er å bli ammet lenge, men nå lakker det virkelig mot slutten av dette for egen del,føler jeg.

Fikk også DET blikket av en lege på akutten da vi var der med minsten denne uka, for hun sa han kunne spise og drikke som før,og lurte på hva han likte avdrikke.

Når jeg sa at jeg fremdeles ammer noe, fikk hun digre øyne,og spurte meg omigjen,som om hun ikke trodde det hun hørte!

Vanskelig når man føler seg uglesett av folk,synes jeg.

Dette har absolutt ikke noe med at jeg vil "holde han liten" eller føler meg så tilknyttet til han fordi han er minst.

Dette er noe HAN ikke vil gi slipp på, enkelt og greit.

Han hylskriker om natta.Lar jeg han skrike,holder han det gående,og vekker hele huset.

Ammer jeg han i 5 minutter,sovner han tvert.Så da er valget enkelt,egentlig.

Men nok er nok,nå..

Her ammes kun 20% av barna etter at de er 6 mnd.Så jeg er sikkert DEN rare dama i manges øyne.

Men dette er veldig vanskelig!

Ingen som vil ta fra barnet den aller beste kosebamsen,og kaste den på dynga.

Dette føles som om det er i samme kategorien...

Jeg tør ikke si til mamma at han ames enda..da hadde jeg nok fått høre det.

(hun ammet ikke meg i det hele tatt,og synes dette er tull..)

Dette er veldig vanskelig.

Men takk for alle råd! =o)

Jeg skal se hva jeg finner på. 2 årsdagen nærmer seg raskt,og jeg vil gjerne få dette overstått ASAP.

Skrevet

kajakn og daniel(011106);

hvordan føler samboeren din det rundt det der,da?

Var lenge...!

Har ikke tenkt amme så lenge ;o)

Bare så det er sagt.

Innen 1 mnd MÅ det være slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...