Gå til innhold

Dere som ammer sittende........bruker alle ammepute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer som regel liggende. Synes det er enklest og mest avslappende. Men nå i det siste har jeg blitt mer sosial/vil se tv etc, og vil amme mer sittende. Mye styr da jeg må bygge opp rundt meg med puter. Men dere som ammer på kafe etc, hvordan gjør dere det? Har dere ammepute med? Eller sitter dere og "holder" babyen oppe? Blir ikke det slitsomt i skuldrene. Sist jeg ammet sittende var jenta mi så lita at det var ikke noe problem. Nå er hun bortimot 5 kg, umulig å skulle holde henne i en avslappet positur. ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri brukt ammepute. Enten bruker jeg armelene på sofaen, go'stolen eller en tilfeldig pute som er der....har ikke hatt behov for ammepute ennå. Men å er min lille kun halvannen måned, kanskje behovet blir når hun blir tyngre. Gjenstår å se....

Skrevet

jeg bruker ikke noe...

Er ikke så veldig tungt å holde opp=)(han er 7 kg)

Blir vandt med det...

Skrevet

Jeg kjøpte ammepute i starten, men har ikke brukt den på noen mnd nå. Eneste er når jeg skal amme i "rare" stillinger pga tette melkeganger, da er den god å ha.

Ellers så bruker jeg armlene, puter jeg finner etc, kan amme uten å ha noe også, men det er slitsomt i lengden, så det er bare nødløsning av og til.

Jeg brukte mye tid i starten på å bygge opp md puter etc, men man blir flinkere etterhvert.

Skrevet

Jeg brukte heller ikke ammepue, syns den bare var i veien...

Skrevet

Det tror jeg er en vanesak. Jeg har aldri brukt hverken pute eller noen ting,HELT BEVISST! Det er grei å være uavhengig når man f.eks er ute.

Skrevet

har aldri brukt ammepute, null problem å holde han i armene og han veier godt over syv kilo allerede, får fine muskler i armene av det gitt:)

Skrevet

Hei, først av alt så vil eg sei at ammepute må være det smarteste eghar investert i. Den hjelper rygg, armer og nakke og sparer deg for mye belastning. Og dessuten så ligger barnet godt og mykt...

Når eg ikkje var hima så pleide eg å støtte opp med en jakke eller f.eks helsepleddet til snuppå

Skrevet

Jeg brukte aldri ammepute (amma i 10 mnd). Når vi hadde tid til å kose oss gikk vi og la oss ned i senga. Ellers fikk jeg etterhvert teknikken med sittende amming til å fungere. Jeg trakk da den ene foten opp i sofaen/stolen for at den skulle fungere som støtte under armen min.

Det er viktig å finne en riktig sittestilling! Ammepute hjelper mange...

Lykke til!

Skrevet

bruker ikke noe. hadde ammepute, men synes det ble noe bal, så jeg solgte den :-)

Skrevet

Bruker heller ikke ammepute, hjemme eller på besøk så bruker jeg en vanlig pute..eller ingenting:)

Skrevet

Jeg bruker ikke pute når jeg ammer, jeg får det ikke til. Trøst deg med at etterhvert som ungen blir større blir den også sterkere og kan hjelpe til mere selv:) Jeg syntes det var mye vanskeligere å amme sittende når hun bare var et par måneder enn det er nå som hun har blitt fire. Jeg ammet for det meste liggende til å begynne med og det tok lang tid før jeg fikk dreisen på det å sitte.

Når jeg er hjemme sitter jeg som regel med henne på fanget i en stol og beina på en annen stol for å gjøre det lettest mulig, og på kafe må jeg ha beina i kors for å hjelpe henne opp med beinet mitt:)

Skrevet

Bruker ingenting, helt bevisst. Har kun hatt henne på armen helt siden fødselen, nå veier hun godt over 8 kg og det er ikke noe problem..

Skrevet

Ikke ammepute.

Hjemme har jeg en vanlig hodepute som jeg har rullet sammen og satt to strikker rundt, så den blir en pølse. Denne er akkurat passe høy til å legge som støtte under albuen/underarmen. Tror dette er viktig for nakke og rygg!

Ute bare holder jeg, eller støtter mot veske, armlene, eller legger ett pledd e.l. under albuen.

Skrevet

Jeg bruker ammepute eller noe annet om jeg er på kafe.

Hvis ikke blir jeg sikkelig dårlig i ryggen + at lillegutt drar mer i puppen når han suger og det er ikke akkurat lurt med tanke på såre brystvorter etc.

Jeg ammer også mye liggende, men pute er gull verdt om jeg skal sitte. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Jeg har aldri brukt verken ammepute eller noe annet. Hedda er nå 7,8 kilo, og jeg ammer fortsatt uten støtte. Slapper helt av i armene, ho ligger bare i armkroken min og det passer akkurat.

Jeg har aldri blitt sliten, har egentlig ikke tenkt over det før... Det der er nok vane og smak hva en finner behagelig og praktisk!

Skrevet

Jeg brukte ammepute de to første månedene, men hadde den aldri med når jeg var ute, det ville jo vært veldig tungvint. Ute bare holdt jeg ho i armene. Syns etterhvert at ammeputa ikke var noe god lenger, for jeg er så lang i ryggen selv, så jeg måtte bygge opp ammeputa med to puter under på hver side for at snuppa skulle nå opp til puppene.

Skrevet

Hjemme bruker jeg vanlig pute. På feks kafe eller sånn holder jeg han bare, han hviler rumpa på fanget mitt. Han er over seks kilo nå, men det går bra :)

Skrevet

Nei bruker vrken ammepute eller andre puter. Trekker ene eller begge bena opp under med og hviler albuen til den armen babyen ligger på oppå låret/kneet og bøyer meg litt fremover eller til siden, spesielt dersom jeg må sitte på en vanlig stol uten armlener ol. Går helt fint det, mini er over 7 kg, men så lenge man bare får støttet seg litt så går det bra :-)

Skrevet

Bruker ammepute.

Har ogå tatt den med på kafé, men også klart meg uten på turer ut.

Jeg synes den har vært virkelig god å ha! I starten hadde jeg noen ekstra puter i tillegg, for å få babyen helt opp til puppen og sitte godt.

Skrevet

Jeg foretrekker å ligge å amme. Snuppa mi foretrekker også det. Men.., veldig lite sosialt å måtte legge seg ned hver gang man skal amme. "Øver" på å amme sittende nå. Da er ammeputa veldig god å ha. Anstrenger meg ikke sånn i skuldrene da. Ellers så håper jeg at jeg skal bli så "god" at jeg ikke trenger annet enn armene mine for å amme. Er nok mest praktisk når man ikke har alt mulig av hjelpemidler i nærheten ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...