Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 På papirene fra sykehuset har vi jo skrivd under at vi er foreldra, men jeg lurte på om det gikk ann å ta bort pappaen nå? og hvordan gjør man det! Må han skrive under et sted??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 så vitt jeg har forstått så er nav plikti til og forsøke og finne ut hvem pappaen er. og vanligivs så kommer de jo ingen vei. for de aner jo ikke hvem mor har hat sex med. men om mor har skrevet opp far. og far er enig så er det vel ikke bare og få gjort det om. far kan vel, med ditt samtykket skrive fra seg alle økonomiske og praktiske forpliktelser ovenfor barnet med ditt samtykke. da tar du over dette ansvaret. men han vil nok fremdeles stå som far vil jeg tror.
Leeloo76 Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Jeg tror ikke det bare er å skrive fra seg farskapet, hvertfall ikke økonomisk. Han kan vel skrive fra seg alle rettigheter, og dere kan ha en privat bidragsavtale der han ikke betaler noe, men da vil du heller ikke få bidragsforskudd fra NAV. Hvis du skal ha støtte fra NAV slipper han kun unna bidragsgjeld hvis han er betalingsudyktig. Jeg vet ærlig talt ikke om NAV har rett til å sjekke hvis du bare sier at han ikke er faren likevel, eller om de da kan kreve å få se DNA resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå